• پذیرش دانشجو در رشته داروسازی دانشگاه آزاد اراک
  • نتایج بیست و ششمین آزمون زبان وزارت بهداشت
  • بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی فردا برگزار می‌شود/ تقدیر از 24 محقق برجسته کشور
  • ارتباط 130 رشته علوم پزشکی با آموزش بیمار و خود مراقبتی


پذیرش دانشجو در رشته داروسازی دانشگاه آزاد اراک

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: در تلاش هستیم رشته‏‏‌های پزشکی و داروسازی را نیز برای برآوردن نیازهای استان مرکزی در این واحد دانشگاهی راه اندازی کنیم و با پیگیری های صورت گرفته در این زمینه از سال تحصیلی آینده شاهد پذیرش دانشجو در رشته داروسازی در واحد اراک خواهیم بود.
دکتر نظام آبادی، استان مرکزی را چهارمین قطب صنعتی کشور خواند که قریب به 2800 شرکت و واحد صنعتی در آن وجود دارد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارای امکانات و توانمندی های بسیاری است و با توجه به صنعتی بودن استان زمینه مساعدی را برای تاسیس و پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان و کاربردی کردن پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی اراک فراهم کرده است.
وی درخصوص برنامه های حوزه آموزشی دانشگاه اظهارکرد: از مهر امسال 18 رشته-گرایش در مقطع دکتریو 22 رشته-گرایش در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های موجود دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه شده است که این تعداد رشته تحصیلات تکمیلی بویژه دکتری تخصصی نقطه عطفی برای استان و دانشگاه است که می بایست از این فرصت جهت رفع مشکلات، معضلات و کیفی سازی صنایع، ادارات، نهادها و تشکیلات و شاکله مدیریتی استان به نحو شایسته ای استفاده کنیم.
پذیرش دانشجو در رشته داروسازی از سال آینده
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک در ادامه این نشست گفت: در تلاش هستیم رشته‏‏های پزشکی و داروسازی را نیز برای برآوردن نیازهای استان مرکزی در این واحد دانشگاهی راه اندازی کنیم و با پیگیری های صورت گرفته در این زمینه از سال تحصیلی آینده شاهد پذیرش دانشجو در رشته داروسازی در واحد اراک خواهیم بود. ایجاد و توسعه رشته های بین رشته ای کار آمد و کاربردی مطابق با نیاز جامعه و استان، بویژه در تحصیلات تکمیلی، اهتمام ویژه در امر ارتقای امتیاز دانشگاه از رتبه جامع «دو ستاره» به رتبه جامع «سه ستاره» و جامع مستقل، توجه به تعداد دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان و ایجاد رشته های تحصیلی در دانشگاه‌ متناسب با آن، از دیگر اهداف آموزشی واحد اراک است.

لینک خبر

منبع: خبرگذاری دانشجویان ایران


نتایج بیست و ششمین آزمون زبان وزارت بهداشت

نتایج دوره بیست و ششم آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت اعلام شد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کارنامه خود را دریافت کنند. این آزمون دارای 100 پرسش در سطح استاندارد تافل (30 پرسش درک مطلب شنیداری، 40 پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب نوشتاری) و 100 نمره (بدون نمره منفی) بوده است.

دوره بیست و ششم آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت در دی ماه سال جاری برگزار شد.

لینک خبر

منبع: مرکز سنجش آموزش پزشکی


بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی فردا برگزار می‌شود/ تقدیر از 24 محقق برجسته کشور

بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی فردا 22 دی ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تالار بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)، دکتر اصغر عبادی فر دبیر بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با اعلام این خبر گفت: بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با حضور جمعی از مسئولین عالی رتبه نظام، وزیر بهداشت و محققین و پژوهشگران 22 دی ماه در تالار همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

تجلیل از پژوهشگران برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور، محققان برتر منطقه خاورمیانه و کشورهای عضو آیسسکو و تأکید بر جنبه‌های نوآورانه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت پزشک و فیلسوف شهیر ایرانی محمد بن زکریای رازی نام گذاری شده، از 24 محقق برجسته که در زمینه علوم پزشکی و فناوری‌های مربوطه و همچنین 14 نهاد و موسسه حقوقی شامل دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و نشریات علوم پزشکی برتر، تجلیل می شود.

لینک خبر

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


ارتباط 130 رشته علوم پزشکی با آموزش بیمار و خود مراقبتی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 130 رشته علوم پزشکی با خودمراقبتی و آموزش بیمار ارتباط دارد.

مرجع دانشگاهی کشور به نقل از ایسنا، دکتر سیدمنصور رضوی با بیان این مطلب، در تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقای مهارت‌های آموزش بیمار در ارائه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجازند تا 20 درصد در کریکولوم‌های درسی تغییرات ایجاد کنند که این فرصت خوبی است برای اینکه به آموزش بیمار و خودمراقبتی توجه ویژه‌ای در متون درسی دانشگاه‌های علوم پزشکی شود.وی افزود: هم اکنون در برنامه‌های آموزشی رشته‌ای علوم پزشکی 28 رشته تخصصی بالینی، 27 رشته فوق تخصصی، 50 رشته فلوشیپ و 220 رشته تحصیلات تکمیلی و در مجموع بالغ بر 330 برنامه آموزشی وجود دارد. وی ادامه داد: در برنامه 10 ساله معاونت آموزشی وزارت بهداشت 500 رشته و گرایش پیش بینی شده است و حدود 70 رشته دیگر در برنامه راهبردی قرار دارند.

ادغام برنامه‌های خودمراقبتی در کوریکولوم رشته‌های پزشکی

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اساس و پایه اهداف این توسعه در رشته‌ها شناسایی و کاهش خطر است که در این راستا ادغام برنامه‌های خودمراقبتی در کوریکولوم رشته‌ها پیش بینی شده است. رضوی افزود: برخی رشته‌های علوم پزشکی با بیماران، مددجویان، مراجعان، آزمایشگاه‌ها، آلاینده‌های محیطی، جامعه و اصناف سر و کار دارند که نیاز داریم برنامه‌های خودمراقبتی برای آنان در نظر بگیریم. وی که در سومین کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: 35 رشته آزمایشگاهی و 5200 آزمایشگاه در کشور داریم که با سموم، مواد شیمیای و میکروارگانیسم‌ها سر و کار دارند و باید در مواد درسی آنان برنامه‌های خودمراقبتی لحاظ شود.

لینک خبر

منبع: مرجع دانشگاهی کشور