• فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد   – آخرین مهلت ثبت نام 20 بهمن ماه 93
  • آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94 / مهمترین تغییرات / امکان شرکت در 2 رشته
  • مسابقه خلاقیت ، نوآوری در مهندسی بافت – پژوهشگاه رویان
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌ های نرم و هویت ساز از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری
  • حمایت از ثبت اصالت فرهنگی آثار – ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز
  • دانشکده علوم پزشکی نیشابور رتبه سوم کشور در امور تجهیزات پزشکی
  • نخستین همایش سالیانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان – نگاه ویژه به دیابت

 

فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد  آخرین مهلت ثبت نام 20 بهمن ماه 93

حسین غریبی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به فراخوان دوم جذب هیات علمی سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی تا 20 بهمن ماه، گفت: فراخوان دوم جذب هیات علمی سال 1393 دانشگاه آزاد اسلامی، از 20 آذر ماه از طریق سامانه جذب این دانشگاه آغاز شده و تا 20 بهمن ماه 93 ادامه دارد. معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: ظرفیت فراخوان دوم جذب هیات علمی سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی، 5 هزار نفر است که این افراد برای سال 94 جذب می شوند.

حسین غریبی افزود: افرادی که دانشجوی دکتری هستند و امتحان جامع را گذرانده اند یا افرادی که فارغ التحصیلان دکتری هستند، می توانند در این فراخوان شرکت کنند. معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: در صورتی که تعداد ثبت نام کنندگان کافی نباشد، فراخوان دوم هم در شهریور 94 اعلام می شود.

لینک ثبت نام در دومین فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد سال 93 – دفتر استخدام و تامین هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

لینک خبر

منبع: خبرگزاری ایسکانیوز


آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94 / مهمترین تغییرات / امکان شرکت در 2 رشته

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 94، از تاریخ اول بهمن ماه 93 آغاز می شود و تا 11 بهمن ماه 93 ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت نام قبل از شروع ثبت نام، از تاریخ 21 دی ماه 93، از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترسی است. داوطلبان ضمن مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی می توانند نسبت به دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام، انجام ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند. بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، در آزمون کارشناسی ارشد سال 94 تغییرات عمده ای به نفع داوطلبان ایجاد شده است و تاکید شده است داوطلبان قبل از هرگونه تصمیم، مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام را به طور دقیق مطالعه و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته امتحانی خود اقدام کنند.

امکان شرکت در دو رشته مجزا

در این آزمون، برخلاف سال های گذشته این موقعیت ایجاد شده است که باتوجه به مدرک کارشناسی و یا بالاتر داوطلب می تواند در دو رشته امتحانی از دو گروه مجزا برای کلیه دانشگاههای پذیرنده آن دو رشته شرکت کند. گروههای امتحانی در جدول مندرج در اطلاعیه مشخص شده اند و اطلاعات تکمیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام می شود.

کسانی که در آزمون سال  93 وزارت بهداشت شرکت کرده و در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی به صورت تحصیل رایگان پذیرفته شده اند، ولی پس از پذیرفته شدن ثبت نام نکرده و یا انصراف داده اند، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. اما پذیرفته شدگان مراکزی که تحصیل آنان به صورت پرداخت با شهریه بوده، در صورت عدم ثبت نام یا انصراف، مشمول محرومیت یکساله نیستند و مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه تسهیلات ادامه تحصیل استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی، در حال حاضر باید مراحل ثبت نام را به صورت کامل انجام دهند. این داوطلبان متعاقبا باید براساس دستورالعمل های بعدی اقدام کنند.

صدور یک دفترچه سوال برای رشته های دارای آزمون های یکسان

بر اساس تصمیمات متخذه که مبنی بر تصحیح روش ها و بهبود آزمون ها است، برخی از رشته ها که دارای آزمون های یکسانی هستند، در آزمون سال 94 تجمیع و به صورت یک مجموعه امتحانی درآمده اند که فقط یک دفترچه سوال برای این مجموعه صادر خواهد شد. 6 مجموعه در حال حاضر مشخص شده است. داوطلب با ثبت نام در یک مجموعه می تواند تمامی رشته های مذکور را انتخاب و با سایر داوطلبان متقاضی رشته های مشخص شده در این مجموعه به رقابت بپردازد و در اولین انتخاب رشته محلی که حائز نمره قبولی شده، پذیرفته شود. اطلاعات کامل در این رابطه و نحوه انتخاب رشته متعاقبا در دفترچه راهنما ارائه خواهد شد.

داوطلبان رشته های الف- پرستاری مراقبت های ویژه ، ب- پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان ، ج- پرستاری اورژانس ، د- تکنولوژی گردش خون دقت کنند بر اساس مصوبات موجود ارائه 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی تا تاریخ 31 شهریور ماه 94 الزامی است. منابع امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال 94 از طریق سامانه اینترنتی مرکزسنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir قابل دسترسی است.

اطلاعیه شماره 1 در خصوص آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ( سال تحصیلی 94-95 ) فرمت pdf 

اطلاعیه شماره 2 منابع آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ( سال تحصیلی 94-95 ) فرمت pdf

لینک 1 خبر

لینک 2 خبر

منبع: خبرگزاری مهر و مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


مسابقه خلاقیت، نوآوری در مهندسی بافت

تاریخ های مهم 

آخرین مهلت ارسال آثار:  30 دی ماه 93 

زمان برگزاری مسابقه:  15 الی 17 بهمن ماه 93 

پژوهشگاه رویان ، در راستای حمایت از پژوهشگران و مبتکران جوان در نظر دارد، مسابقه ای منحصر به فرد را با عنوان ” خلاقیت و نوآوری در مهندسی ” برگزار نماید. از علاقه مندان دعوت می شود، آثار خود را تا تاریخ 30 دی ماه 93 ارسال نمایند. هر یک از رویکرد های مهندسی ، زیست شناسی یا پزشکی می توانند برای پاسخ به این سوال مورد استفاده قرار گیرند.

در مرحله نخست، 10 طرح برتر از میان طرح های ارسالی، به عنوان پوستر برگزیده خواهند شد. در این میان، پنج طرح، به عنوان طرح های نهایی برگزیده می شوند و در روز سوم همایش، ارائه شفاهی خواهند داشت. در نهایت، برترین طرح از جایزه 50 میلیون ریالی نقدی و حمایت 1 میلیارد ریالی انجام ایده در پژوهشگاه رویان برخوردار خواهد گردید. 

سوال مسابقه

ارائه راهکاری برای افزایش رگ زایی در مهندسی بافت مسابقه پروپوزال نویسی برای محققین جوان زیر 35 سال طراحی شده است.

دبیرخانه مسابقه ارسال

آدرس :  تهران ، 45 متری رسالت ، خیابان بنی هاشم ، میدان بنی هاشم ، خیابان بنی هاشم شمالی ، خیابان حافظ شرقی ، پژوهشکده رویان

ایمیل :  cite@royaninstitute.org 

اعتبار و صحت سنجی مسابقه 

سایت مسابقه خلاقیت ، نوآوری در مهندسی بافت (http://cite.royan-ins.ir) ، زیر دامنه سایت پژوهشگاه رویان (http://royan-ins.ir) است.

لینک مسابقه خلاقیت و نوآوری در مهندسی بافت


حمایت ستاد توسعه فناوری‌ های نرم و هویت ساز از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری

ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای به کارگیری علوم و فنون نوین در صنایع نرم، از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری حمایت می کند. ستاد توسعه فناوری‌ های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، با هدف ارتقای سطح علمی پژوهشگران کشور در زمینه فناوری‌ های نرم و به منظور بهره گیری از مباحث توسعه فناوری و تجاری سازی، از فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاهی مقاطع ارشد و دکترا این حوزه حمایت و در این راستا جایزه تشویقی اعطا می کند. پایان نامه هایی که بر اساس نیاز یک شرکت دانش بنیان یا مجموعه تولید کننده آثار فرهنگی ، هنری یا ورزشی و با هدف به کارگیری علوم و فنون نوین در صنایع نرم تعریف شوند، به سه طریق نیاز شرکت های دانش بنیان همکار با ستاد؛ نیاز مجموعه های ساخت و تولید آثار فرهنگی ، هنری یا ورزشی که به تایید ستاد رسیده باشد و موضوع توسط دانشجو و استاد راهنما شناسایی شده و (با تشخیص کمیته علمی داوری ستاد) دارای قابلیت کاربرد باشد، انجام می شود.

بر اساس این فراخوان، پایا‌ن نامه های تحصیلات تکمیلی تمامی رشته ها با ارتباط محتوایی در حوزه فناوری های نرم و هویت ساز ، مشمول این حمایت هستند.

ارتباط محتوایی پایان نامه با توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ، توسط کمیته علمی داوری ستاد بررسی می شود. حمایت ستاد فقط مشمول پایان نامه هایی است که بر استفاده از علوم و فنون نوین در صنایع نرمتمرکز دارد و پروپوزال آن ها پس از تاریخ  01/ 04/ 93  به تصویب رسیده باشد. همچنین دانشجویان ایرانی مقطع دکتری که در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، چنانچه یک استاد راهنمای همکار ایرانی در داخل کشور داشته باشند، می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند. مبلغ حمایت تشویقی مربوط به پایان نامه های مبتنی بر نیاز فراخوان در مقطع دکترا 40 میلیون ریال برای استاد راهنمای اول پروژه و 80 میلیون ریال برای دانشجو در نظر گرفته شده است. 50 درصد مبلغ تشویقی در مرحله اول (دفاع پروپوزال) و مابقی پس از دفاع از پایان نامه و تایید در کمیته علمی داوری ستاد پرداخت می شود.

بر اساس این فراخوان، درخواست حمایت تشویقی از طریق تارنمای stdc.isti.ir و رایانامه  stdc@isti.ir ، فقط توسط دانشجو ارائه می شود. ستاد نیز برای هر درخواست حمایت تشویقی ، کد رهگیری در اختیار درخواست کننده قرار می دهد تا از آن برای پیگیری وضعیت درخواست استفاده کند. علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر از این فراخوان، به وب سایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس stdc.isti.ir مراجعه کنند.

لینک خبر

منبع: ستاد توسعه فناوری‌ های نرم و هویت ساز


حمایت از ثبت اصالت فرهنگی آثار – ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

اساتید و هنرمندان محترم ، جهت ثبت اصالت فرهنگی آثار خود می توانند از حمایت های ستاد بهره مند شوند. بدین منظور لازم است تا مشخصات هنرمند، اثر و در خواست را به صورت کتبی به رایانامه ستاد به آدرس  stdc@isti.ir  و یا شماره فکس 83532268-021 ارسال شود.

آثاری موفق به ثبت اصالت فرهنگی هستند که  مزایای اصالت (نشان دهنده هویت فرهنگی و ملی هنر های سنتی کشور)، خلاقیت (طرح، روش تولید و مواد اولیه)، قابلیت بازیافت (از مواد اولیه طبیعی تهیه شده باشند)، قابلیت عرضه در بازار بین المللی، قیمت مناسب، رعایت حقوق انسانی، عدالت محوری و استاندارد مکان تولید، برتری و مزیت بر اساس معیار های تکنیکی و مواد به‌کار رفته، قابلیت تولید به مقدار زیاد، کیفیت، کاربرد در زندگی روزمره و نوآوری‌ محصول را داشته باشند.

سه دسته اثر به عنوان اثر فرهنگی قابل درج در فهرست میراث جهانی است:

1-  آثار:  اثر معماری ، پیکره و مجسمه ، نقاشی و سنگ نگاره ها و کتیبه ها ، آثار با طبیعت باستان شناسی ، پناهگاه های داخل غار ها  

2-  بنا:  مجموعه ای از بنا های مرتبط به لحاظ معماری و یا جایگاه ، و یا بناهای مجزا 

3- سایت: منظره های فرهنگی و یا سایت های باستان شناسی و یا محوطه های مردم شناسی 

هر اثر پیشنهادی باید حداقل یکی از شاخص های زیر را دارا باشد:

1- نمایان گر دست آوردی بی بدیل از نبوع هنری بشر باشند.

2- نمایان گر تبادل مهمی از ارزش های بشری در یک محدوده زمانی در درون یک حیطه فرهنگی جهان از لحاظ پیشرفت در معماری یا فن آوری، هنرهای یادمانی، برنامه ریزی شهری یا طراحی چشم انداز باشد.

3- گواهی بی همتا یا دست کم استثنایی بر یک سنت فرهنگی یا تمدن زنده یا از میان رفته باشد.

4- نمونه ای برجسته از نوعی بنا یا مجموعه معماری یا فن آوری یا منظره که نمایان گر مرحله یا مراحلی در سرگذشت انسان باشد.

5- نمونه ای برجسته از یک سکونت گاه سنتی بشری یا استفاده از زمین، که معرف یک یا چند فرهنگ است، باشد. به ویژه مواقعی که تحت تاثیر تغییرات برگشت ناپذیر شده است.

6- به طرزی مستقیم یا ملموس مرتبط با رویدادها یا سنن زندگی افکار و عقاید یا آثار هنری یا ادبی واجد اهمیت والای جهانی باشد.

هنرمندان و اساتید برای دریافت سایر خدمات مورد نیاز می توانند از شرایط ذکر شده در بخش معرفی ستاد استفاده نمایند.

دانلود : BP-Summary(93-3-19)-02.doc    حجم فایل 61 KB

لینک خبر

 

منبع: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز


دانشکده علوم پزشکی نیشابور رتبه سوم کشور در امور تجهیزات پزشکی

در بیست و یکمین اجلاس مدیران و کارشناسان تجهیزات دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد. رتبه سوم دانشگاه های علوم پزشکی کشور در امور تجهیزات پزشکی طرح تحول نظام سلامت ، از آن دانشکده علوم پزشکی نیشابور شد.

در این اجلاس، دانشکده علوم پزشکی نیشابور، با کسب 93 امتیاز از مجموع 100  امتیاز، رتبه سوم را در بین دانشگاه­ های منتخب کشور، در اجرای طرح تحول سلامت در امور تجهیزات پزشکی کسب کرده است.

لینک خبر

منبع: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی


نخستین همایش سالیانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان  نگاه ویژه به دیابت

نخستین همایش سالیانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان – نگاه ویژه به دیابت ، در تاریخ 17 و 18 اسفند ماه 93 ، در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می شود. کمیته تحقیقات دانشجویی افتخار دارد در اسفند ماه 93، برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، همایش درون دانشگاهی را برگزار نماید. هدف اصلی از برگزاری این همایش، ارائه دست آوردها و توانمندی های علمی پژوهشی پژوهشگران به ویژه دانشجویان دانشگاه، ترغیب و تشویق دانشجویان به انجام فعالیت های پژوهشی، ایجاد رقابت پژوهشی بین اعضای دانشگاه، آشنایی مسئولین و اساتید با دانشجویان پژوهشگر، و همچنین ایجاد فضایی علمی و صمیمی جهت بحث و تبادل نظر بین پژوهشگران دانشگاه می باشد تا با ایجاد گروه های تحقیقاتی و توسعه پژوهشی دانشگاه در راستای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و دانشگاه و کمیته تحقیقات دانشجویی گام برداریم. لذا از تمامی پژوهشگران دانشگاه دعوت به عمل می آید تا مقالات مرتبط با علوم پزشکی خود را جهت شرکت در این همایش ارسال نمایند.

دارای امتیاز بازآموزی

تاریخ های مهم

ارسال مقاله: 30 دی ماه 93

اعلام نتایج: 1 اسفند ماه 93

اعلام برنامه نهائی همایش و کارگاه ها:  5 اسفند ماه 93

برگزاری المپیاد:  16 اسفند ماه 93 

زمان برگزاری همایش:  17 و 18 اسفند ماه 93 

محور های همایش 

–   علوم بالینی پزشکی

–   علوم پایه پزشکی

–   دندانپزشکی

–   داروسازی

–   پرستاری و پیراپزشکی

–   علوم توانبخشی

–   علوم سلولی و مولکولی

–   اپیدمیولوژی و بهداشت

–   تغذیه

–   آموزش پزشکی

–   قرآن پژوهی

–   طب سنتی و مکمل

–   اخلاق در تحقیقات پزشکی

–   فناوری های نوین

–   ابداعات و اختراعات

–   تحقیقات بین رشته ای

–   نگاه ویژه دیابت

هدف از این همایش، بررسی ابعاد مختلف و نیز راهکارهای قابل ارائه در ایران به ویژه به منظور کاهش شیوع این بیماری می باشد تا از شیوه های جدید و به صرفه تر در راستای تشخیص بیماری، علت یابی، مراقبت و درمان و پیش آگهی بیماران استفاده نماییم و به نحوی احسن آگاهی پزشکان و تیم مراقبت های پزشکی، بیماران و اطرافیان آنها را ارتقا دهیم.

دبیرخانه همایش

دبیرخانه مرکزی همایش : سمنان ، کیلومتر 5 جاده دامغان ، دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، دفتر کمیته تحقیقات دانشجویی

دبیرخانه علمی همایش : سمنان ، بیمارستان کوثر

تلفن :  023 – 33654359 (از ساعت 8 الی 14)    ،     023-33437844 (از ساعت 14 الی 20)

ایمیل همایش :  ARCsem@semums.ac.ir 

اعتبار و صحت سنجی همایش 

سایت همایش (http://webinar.semums.ac.ir/ARCsem) ، زیر دامنه سایت دانشگاه علوم پزشکی سمنان (http://semums.ac.ir) است.

لینک نخستین همایش سالیانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان – نگاه ویژه به دیابت