• فراخوان جذب هیات علمی شیمی آلی مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  • حمایت بنیاد ملی نخبگان از جشنواره های تایید شده مجامع ملی و بین المللی
  • ساخت محلول شستشوی ریشه دندان در دانشگاه تربیت مدرس
  • امکان ثبت نام جاماندگان آزمون دستیاری

فراخوان جذب هیات علمی شیمی آلی مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظر به اهداف مرکز تحقیقات علوم دارویی ، مبنی بر گسترش فعالیت های تحقیقاتی و بنا بر مصوبه کمیته 7 نفره جذب هیات علمی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، این مرکز در نظر دارد از میان دارندگان مدرک دکتری تخصصی (Ph.D ) شیمی آلی ، با دانش و تجریه در زمینه سنتز مواد دارویی ، یک نفر عضو هیات علمی قراردادی جذب نماید.

داوطلبان می توانند درخواست کتبی ، رزومه (CV) به همراه مستندات مربوطه و حداقل دو توصیه نامه علمی ، تا تاریخ 14 بهمن ماه 93 ، به آدرس زیر ارسال نمایند. لازم به توضیح است که جذب به صورت قراردادی است و دانشگاه هیچ گونه تعهدی نسبت به تبدیل وضعیت به پیمانی ندارد و تمدید قرارداد ، منوط به فعالیت علمی قابل قبول سالانه و رضایت مرکز تحقیقات مورد نظر می باشد. ضمنا افراد در حال تحصیل ، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

آدرس جهت ارسال مدارک :  شیراز ، خیابان زند ، جنب داروخانه هلال احمر ، ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، طبقه هفتم ، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ، امور آموزشی و هیات علمی مراکز تحقیقاتی دانشگاه ، صندوق پستی : 1978 – 71345

تلفن تماس : 32305410 – 071 داخلی  7386 –  خانم مولودی

لینک خبر

منبع: معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز


اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پژوهشگران محترم در صورت تمایل با در نظر گرفتن اولویت های هر گروه می توانند کاربرگ مربوطه را تکمیل نموده و در اسرع وقت جهت اقدام بعدی به این معاونت ارسال فرمایند.

کاربرگ / خلاصه طرح

اولویت ها 

 کاربرگ تجهیزات پزشکی

 اولویت های تجهیزات پزشکی

کاربرگ امکان سنجی سلول درمانی

 اولویت های سلول درمانی

 کاربرگ گیاهان دارویی و طبسنتی

 اولویت های گیاهان دارویی و طب سنتی

 کاربرگ تجهیزات توانبخشی

 لیست محورهای مورد حمایت کمیته توانبخشی

 کاربرگ طرح های واکسن

اولویت های واکسن

 IVD کاربرگ آزمایشگاهی

اولویت های آزمایشگاهی

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان


حمایت بنیاد ملی نخبگان از جشنواره های تایید شده مجامع ملی و بین المللی

جشنواره ها و مسابقاتی که مورد تایید مجامع ملی و بین المللی باشند ، زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند. قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در قزوین ، با اشاره به حمایت این بنیاد از دانشگاه های محصول محور ، گفت : بر اساس قوانین و ضوابط بنیاد ملی نخبگان ، چند گروه زیر پوشش این بنیاد قرار می گیرند که شامل افراد برتر کنکور و المپیاد های دانش آموزی و دانشجویی ، دانش آموختگان برتر و طرح های پژوهشی یا مقاله های بین المللی هستند. به گفته سهراب پور ، دسته دیگر شامل برندگان جشنواره های چهارگانه خوارزمی ، رازی ، فارابی و شیخ بهایی هستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در قزوین ، با اشاره به اصلاح برخی قوانین بنیاد ملی نخبگان ، افزود : آیین نامه تالیف ، برای تصویب در اختیار هیات امنا قرار گرفته است که طبق آن ، جشنواره ها و مسابقاتی که مورد تایید یک مجمع ملی و بین المللی باشد ، تحت پوشش این بنیاد قرار می گیرد. سهراب پور گفت : مسابقات ربوکاپ آزاد ایران یکی از این موارد است. قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در قزوین تاکید کرد : تاکنون این بنیاد به دانشگاه های دولتی به نسبت دانشجویان تحت پوشش ، کمک مالی می کرد که در آیین نامه جدید ، دانشگاه های آزاد کشور هم شامل این قانون خواهند شد.

لینک خبر

منبع: واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی ایران


ساخت محلول شستشوی ریشه دندان در دانشگاه تربیت مدرس

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس ، نوعی محلول جدید با ویژگی های برتر برای شستشوی ریشه دندان ساختند. پژوهشگر این طرح، شستشوی حفره ریشه دندان را یکی از مراحل مهم در درمان ذکر کرد و گفت: این عمل، پاکسازی فضای داخلی ریشه از میکروب های ناخواسته و همچنین بقایای بافتی را تضمین می کند و مانع عفونت های احتمالی بعدی می شود.

شبنم حسینی افزود: هم اکنون از محلول های مختلفی برای شستشو استفاده می شود که هر یک نقاط مثبت و منفی خود را از جهت قیمت و نیز کارآیی از جمله میزان نفوذ آنها به داخل حفره ریشه، میزان پاکسازی و احتمال ایجاد حساسیت در بافت های مجاور دارند. وی گفت: هم اکنون، بیشتر از محلول هیپوکلریت در مراکز دندان پزشکی استفاده می شود که قیمت آن مناسب است ولی احتمال بروز حساسیت در بافت های پوستی را به همراه دارد. حسینی افزود: در این طرح، از محلول ماده «کیتوسان» برای ارزیابی کارآیی در شستشوی کانال ریشه استفاده کردیم.

پژوهشگر طرح با اشاره به ارزانی، در دسترس بودن و خواص زیست سازگاری این ماده گفت: ارزیابی های آزمایشگاهی روی 20 دندان آسیای بزرگ سالم که به علت مشکلات لثه یا برای زیبایی خارج شده بودند انجام و نشان داده شد که محلول کیتوسان علاوه بر مزایای ارزانی و در دسترس بودن، با پیوند با ذرات باقی مانده در ریشه ، به راحتی آنها را خارج کرده است و از نظر میکروب زدایی هم بهتر از نمونه های موجود عمل می کند. حسینی برتری دیگر محلول کیتوسان را نفوذپذیری قابل قبول دانست و افزود: در صورت موفقیت این طرح در مراحل آزمون های حیوانی و انسانی می توان از این ماده به عنوان جایگزین محلول های موجود استفاده کرد. کیتوسان ماده ای است که از پوسته خارجی سخت پوستانی نظیر میگو و خرچنگ به دست می آید و دارای ویژگی ضدباکتریایی اثبات شده، زیست سازگاری و سازگاری با بدن انسان است.

این تحقیق با راهنمایی دکتر محمد زمان کسایی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس انجام و هفت مقاله از آن منتشر شده است.

لینک خبر

منبع: واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی ایران


امکان ثبت نام جاماندگان آزمون دستیاری

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت از فراهم شدن امکان ثبت نام جا ماندگان آزمون دستیاری خبر داد.

دکتر پورکاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری در تاریخ 26 دی‌ماه به پایان رسید، گفت: به محض پایان مهلت ثبت نام، درخواست‌های زیادی از سوی داوطلبان مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام دریافت کردیم. داوطلبان بسیاری ادعا کرده‌اند که یک سال برای این آزمون درس خوانده اند اما موفق به ثبت نام در مهلت تعیین شده، نشده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد این درخواست ها افزایش پیدا کرد، ما تصمیم گرفتیم تاریخی را تعیین کرده و دوباره امکان ثبت‌نام برای داوطلبان آزمون دستیاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir را فراهم کنیم.

لینک خبر

 

منبع: ایسنا