• استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، رشته های پزشکی و پیراپزشکی تمدید شد
  • حمایت از پروژه های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان – استانداری تهران آمادگی لازم برای حمایت را دارد
  • اعتراض دانشجویان علوم   پزشکی به نحوه خرید تعهدات آموزش رایگان
  • آخرین مهلت ثبت نام وام تحصیلی و مسکن دانشجویان علوم پزشکی تهران  

استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، رشته های پزشکی و پیراپزشکی تمدید شد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نظر دارد به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز درمانی خود، از میان فارغ التحصیلان متعهد و برتر دانشگاه های کشور در رشته های پزشکی و پیراپزشکی تعداد محدودی را استخدام نماید. متقاضیان می توانند ضمن مطالعه شرایط و ضوابط، حداکثر تا تاریخ  30/ 11/ 93 ، از طریق همین پایگاه، نسبت به ثبت نام و تکمیل کاربرگ اطلاعات فردی اقدام نمایند. بدیهی است دریافت مشخصات داوطلبین جهت بررسی اولیه بوده و هیچ گونه تعهدی مبنی بر استخدام به وجود نمی آورد و در صورت لزوم از طریق تلفن با آنها تماس گرفته خواهد شد. لذا درج تلفن (همراه – منزل) داوطلب مورد تاکید است.

شرایط و ضوابط کلی ثبت نام :

1- اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و التزام عملی به احکام اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران

2- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه

3- اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی ایران

4- داشتن ایمان و برخورداری از روحیه فداکاری در راه تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران

5- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

6- عدم سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروه ها ، فرق ، تشکل های سیاسی و سازمان های غیر اسلامی ، التقاطی ، الحادی و غیر قانونی

7- عدم استعمال و اعتیاد به انواع مواد مخدر و قرص های روان گردان

8- عدم سوء سابقه و محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی

9- داشتن حسن شهرت اجتماعی و اخلاقی و رعایت موازین و شئونات اسلامی

10- داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی لازم

11- دارا بودن شرایط سنی ( برابرضوابط وزارت دفاع )

12- دارا بودن حداقل معدل 14 برای تمامی فارغ التحصیلان

ملاحظات :

داوطلبان استخدام که در فراخوان های سنوات قبل وزارت دفاع شرکت نموده اند، در صورت تمایل به ثبت نام در این فراخوان، بایستی اطلاعات خود را با آخرین تغییرات از طریق همین پایگاه مجددا ارسال نمایند.

لیست رشته های تحصیلی مورد نیاز، در هنگام تکمیل فرم ثبت نام و پس از انتخاب مقطع تحصیلی ، مطابق با جنسیت انتخابی داوطلب ، قابل مشاهده خواهد بود.

برای ثبت نام کلیک کنید

لینک خبر

منبع: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح


حمایت از پروژه های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان – استانداری تهران آمادگی لازم برای حمایت را دارد

دکتر مظفری با اعلام این خبر که استانداری تهران آمادگی لازم برای حمایت از پروژه های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان را دارد، خاطرنشان کرد: می توان پروژه هایی که قابلیت اجرایی شدن دارند را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد و به این طریق گام موثری در حمایت و هدایت اختراعات برداشت. دکتر مظفری؛ معاون استاندار تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره شکوفایی اختراعات تهران – البرز (رویش)، با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از نخبگان گفت: در قوانین بالادستی، برنامه پنجم توسعه، سیاست های کلی در نظام تحول اداری و همچنین برنامه جامع علمی کشور به بحث نخبگان توجه ویژه ای شده است. وی با اشاره به اینکه در حوزه نخبگانی در استان تهران و البرز اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: مرکز جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران ، فضایی مناسب برای اختراعاتی است که به مرحله نهایی راه یافته اند.

دکتر مظفری با اعلام این خبر که استانداری تهران آمادگی لازم برای حمایت از پروژه های مورد تائید بنیاد ملی نخبگان را دارد، خاطرنشان کرد: می توان پروژه هایی که قابلیت اجرایی شدن دارند را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد و به این طریق گام موثری در حمایت و هدایت اختراعات برداشت. بر اساس این گزارش، پخش کلیپی از‌ فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت تولید ثروت از ایده، سخنان دکتر روحانی؛ ریاست محترم جمهوری در مورد اهمیت شناسایی و هدایت نخبگان و سخنان دکتر ستاری؛ معاون علم و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با محوریت تجاری سازی اختراعات و تولید ثروت از راه علم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مراسم افتتاحیه جشنواره شکوفایی اختراعات تهران – البرز (رویش) با حضور دکتر منتظر؛ معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان ، دکتر بنکدار؛ معاون وزیر نیرو، دکتر اردوخانی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ، دکتر مظفری؛ معاون استانداری تهران ، دکتر یوسفی‌فر؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران، دکتر جهان پناه؛ رئیس بنیاد نخبگان استان البرز، مخترعان شرکت کننده در جشنواره و جمعی دیگر از مسئولان سه شنبه؛ هفتم بهمن ماه 93 در محل سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد. در پایان این مراسم، جشنواره اختراعات تهران – البرز به طور رسمی آغاز بکار کرد. این جشنواره از هفتم لغایت نهم بهمن ماه 93 در محل سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو و به میزبانی بنیاد نخبگان استان تهران برگزار می شود.

لینک خبر

منبع: بنیاد ملی نخبگان


اعتراض دانشجویان علوم پزشکی به نحوه خرید تعهدات آموزش رایگان  

عده‌ای از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی سراسر کشور نسبت به نحوه خرید تعهدات آموزش رایگان، به وزارت بهداشت اعتراض کردند. یکی از دانشجویان در مورد دلیل این اعتراض گفت: درخواست ما نقض و یا عطف به ماسبق ابلاغیه‌ای است که در تاریخ 18 آبان‌ماه 93 از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر افزایش هزینه‌های آموزش رایگان رشته‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بیش از دو ماه پیگیری دانشجویان در این مورد و عدم پاسخگویی مسوولان درمورد جزئیات این ابلاغیه توضیح داد: دانشجویان علوم پزشکی لازم است برای دریافت مدرک به میزان تعهدی که دارند هزینه پرداخت کنند. برای مثال اگر دانشجویان رشته دندان پزشکی 6 سال درس خوانده اند، دو سال را باید در مناطق دور افتاده طرح بگذرانند و چهار سال دیگر را یا باید در کشور بمانند یا برای دریافت مدرک هزینه‌ای پرداخت کنند. براساس ابلاغیه هزینه دانشجویان ورودی سال 86 به بعد ، 10 الی 20 برابر افزایش پیدا کرده است. برای مثال دانشجوی دندان پزشکی که باید سالی 590 هزار تومان پرداخت می‌کرد، اکنون مجبور به پرداخت سالیانه 24 میلیون تومان است. البته این افزایش هزینه در رشته‌های مختلف علوم پزشکی متفاوت است. این دانشجو افزود: ما همه صاحبان رتبه های زیر 500 در کنکور سراسری هستیم و این همه درس خوانیدم تا شهریه گزاف پرداخت نکنیم، اما با این شرایط میزان هزینه‌ای که ما باید پرداخت کنیم از دانشجویان دانشگاهآزاد و بین‌الملل بیشتر استبه گزارش ایسنا، براساس آیین نامه نحوه خرید تعهدات آموزش رایگان، هزینه بهره مندی از آموزش رایگان در سال 1392 برای دندانپزشکان عمومی که درخواست خرید تعهدات خود را دارند. برای هر ترم معادل 100/000/000 ریال (سالانه 20 میلیون تومان) تعیین شد و برای سال آینده 20 درصد به این مبلغ افزوده خواهد شدچنانچه دانش آموخته ای کل تعهدات آموزش رایگان و یا مقداری از آن را انجام نداده باشد و مایل به اخذ مدرک تحصیلی باشد، می بایست هزینه های مربوط به برخورداری از آموزش رایگان خود را بر مبنای آخرین دستورالعمل های ارسالی توسط وزارت متبوع، پرداخت نماید.

نکات بسیار مهم قابل توجه دانش آموختگان مقاطع دکتری عمومی و تخصصی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی): میزان تعهدات دانش آموختگان رشته پزشکی ، بدون احتساب مدت اینترنی (حداکثر 18 ماه) محاسبه میگردد. بر اساس این آیین نامه، صرفاً دانش آموختگانی که بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی، در دوره های تخصصی پذیرفته میشوند، طول مدت دوره تخصصی به عنوان گواهی کار برای مقطع عمومی قابل احتساب است. مدت ضریب K متخصصین، جهت تعهدات آموزش رایگان مقطع عمومی، قبال محاسبه نیست.

لینک خبر

منبع: ایسنا


آخرین مهلت ثبت نام وام تحصیلی و مسکن دانشجویان علوم پزشکی تهران  

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که متقاضی دریافت وام تحصیلی و مسکن نیم سال دوم سال تحصیلی 94 - 1393 هستند می توانند تا پایان بهمن ماه نسبت به ثبت نام و درخواست وام اقدام کنند.

فریده باشی رئیس اداره رفاه و تعاون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل مقاطع عمومی و ارشد، مطابق ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، می توانند تا روز چهارشنبه 29 بهمن ماه 93 با مراجعه به درگاه اینترنتی http://refah.tums.ac.ir ثبت نام کنند و درخواست وام خود را ارائه دهند. وی افزود: روزانه تمامی درخواست های رسیده به سامانه رفاه مورد بررسی قرار می گیرد و اولویت با کسانی است که زودتر درخواست خود را ارسال کنند. همچنین مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد، ماهانه مبلغ 650 هزار ریال و برای دانشجویان متاهل نیز ماهانه 880 هزار ریال است و حق اولاد تا سه فرزند مبلغ ماهانه 400 هزار ریال به آن اضافه خواهد شد.

رئیس اداره رفاه دانشجویان در خصوص مبلغ وام مسکن نیز گفت فقط دانشجویانی که ساکن خوابگاه های دانشجویی نیستند می توانند از این امکان استفاده کنند و مبالغ این وام برای دانشجویان مجرد ماهانه 500 هزار ریال و دانشجویان متاهل 750 هزار ریال است و در ترم جاری 5/5 ماه، وام ها محاسبه و پرداخت می شود. در پایان از دانشجویان متقاضی می خواهیم زودتر برای ثبت نام اقدام تا در روزهای پایانی با توجه به محدودیت بودجه ی وام های ارایه شده از سوی وزارت بهداشت، دچار مشکل نشوند.

گفتنی است دانشجویانی که به تازگی متاهل شده اند، برای درج و بروز رسانی اطلاعات سامانه صندوق رفاه وزارت متبوع، باید کپی شناسنامه زوجین و کارت ملی خود را به اداره رفاه و تعاون دانشجویان به آدرس خیابان انقلاب، خیابان قدس، ساختمان 21 معاونت دانشجویی، طبقه سوم ارایه کنند.

لینک خبر

منبع: ایسنا