• طرح تحقیقاتی جایگزین خدمت سربازی و کسر خدمت سربازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج  )
  • استخدام کارشناس مامایی مراکز بهداشتی درمانی روستایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • رشته نانو زیست فناوری و مشاوره مامایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس
  • نمایشگاه تجهیزات پزشکی ARAB HEALTH در دبی – شرکت در این نمایشگاه ممنوع است
  • ویروس ایدز در خون خشک تا یک هفته زنده می ماند
  • کنترل عفونت در دندانپزشکی – تصویب دستورالعمل اجرایی

 

طرح تحقیقاتی جایگزین خدمت سربازی و کسر خدمت سربازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) از فارغ التحصیلان رشته های زیر به عنوان همکار تحقیقاتی به منظور جایگزین خدمت سربازی یا کسر خدمت سربازی با شرایط زیر پذیرش می نماید.

رشته

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد

دکتری

روانشناسی و مشاوره

*

*

علوم تربیتی

*

*

علوم اجتماعی

*

*

پزشکی

——–

*

مدیریت

*

*

سنجش و روانسنجی

*

*

روانپزشکی

——–

*

علوم دینی و معارف

*

*

علوم سیاسی

*

*

حقوق

*

*

علوم شناختی

*

*

مهندسی پزشکی

*

*

شرایط لازم :

1- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد

2- توانمندی در انجام پژوهش به تشخیص مرکز

3- دارا بودن صلاحیت نخبگی به تشخیص بنیاد نخبگان نیروهای مسلح برای افراد جایگزین خدمت سربازی

مدارک مورد نیاز :

1- تکمیل فرم‌ رزومه

شیوه ارسال مدارک :

مدارک به صورت الکترونیکی (ایمیل) قابل ارسال می باشد.

آدرس پستی:  تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، ساختمان پژوهشگاه، طبقه اول، مرکز تحقیقات علوم رفتاری، صندوق پستی : 5487-19395

آدرس الکترونیکی: bsrc1377@gmail.com    

شماره تماس: 82482474، 88053767

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله


استخدام کارشناس مامایی مراکز بهداشتی درمانی روستایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نظر دارد به منظور تکمیل کادر مامایی ، جهت مراکز بهداشتی درمانی روستایی، در قالب بیمه روستایی، نسبت به جذب و بکارگیری تعدادی کارشناس مامایی، با حقوق ماهیانه حداقل دو میلیون و حداکثر سه میلیون تومان اقدام کند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر، به شماره 33429450  واحد نیروی انسانی توسعه شبکه مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان تماس بگیرند و یا به صورت حضوری مراجعه نمایند.

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان


راه اندازی رشته نانو زیست فناوری و مشاوره مامایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس

در جلسه شورای دانشگاه که بیست و دوم دی ماه 93 در سالن شورا برگزار شد، راه اندازی رشته نانو زیست فناوری و مشاوره مامایی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید. در این جلسه، دکتر سعید مینایی مدیر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه به ارائه گزارشی از نتایج بررسی کمیته منتخب درباره راه اندازی رشته مشاوره مامایی و نانو زیست فناوری در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت. وی به ضرورت ایجاد رشته مشاوره مامایی ، ضرورت همکاری یک عضو هیات علمی در رشته روان شناسی در این گروه و حذف تدریجی رشته مامایی به دلیل پذیرش بیش از حد سایر دانشگاه ها در این رشته و افزایش فارغ التحصیلان آن بیش از نیاز جامعه اشاره کرد. در ادامه دکتر احمدی، دکتر محمدزاده، دکتر محمدی، دکتر مومنی، دکتر شکیب و دکتر جلالی مطالبی را عنوان کردند.

دکتر احمدی سرپرست دانشگاه خاطر نشان کرد: یک گروه نمی تواند بیشتر از دو رشته را برگزار کند و گروه مامایی باید طی چند سال آینده، نسبت به بودن و یا نبودن رشته مامایی و مشاوره مامایی تصمیم گیری نماید و تمرکز سرمایه انسانی، مالی و تجهیزاتی خود را روی یک رشته قرار دهد. پس از جمع بندی نظرات اعضای شورا، راه اندازی رشته مشاوره مامایی در مقطع کارشناسی ارشد به رای گیری گذاشته شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید. در ادامه، دکتر مینایی به ضرورت راه اندازی رشته نانو زیست فناوری اشاره کرد و گفت: این رشته در دانشگاه در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد و راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد منوط به کاهش ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری ظرف 5 سال آینده می باشد. سپس دکتر سیفی، دکتر شجاع الساداتی، دکتر محمدزاده، دکتر خواجه و دکتر جلالی نظرات و پیشنهادهای خود را در این زمینه بیان کردند.

در پایان، موضوع راه اندازی رشته نانو زیست فناوری در مقطع کارشناسی ارشد به اتفاق آرا تصویب شد.

لینک خبر

منبع: دانشگاه تربیت مدرس


شرکت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ARAB HEALTH در دبی ممنوع است‎

دکتر دیناروند گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت دانشگاه های علوم پزشکی اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان و داروسازان، در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ARAB HEALTH در دبی ممنوع است.

دکتر رسول دیناروند ضمن اعلام این خبر گفت: معمولا شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی، همه ساله در نمایشگاه ARAB HEALTH غرفه دایر می کردند و همچنین افرادی خارج از حیطه وزارت بهداشت و به صورت آزاد برای دایر کردن غرفه یا بازدید در این نمایشگاه شرکت می کردند که امسال متاسفانه برگزارکنندگان این نمایشگاه به بهانه تحریم، اجازه دایر کردن غرفه به تعدادی از شرکت های ایرانی را نداده اند.

رییس سازمان غذاو دارو ، با بیان این که نظر شخص وزیر بهداشت نیز این است که برای حفظ منافع ملی، شرکت دانشگاه های علوم پزشکی در این نمایشگاه ممنوع است، تصریح کرد: من نظر ایشان را به دانشگاه ها ابلاغ کردم و روسای دانشگاه های علوم پزشکی نیز موظف شده اند اطلاع رسانی نموده و اجازه شرکت در این نمایشگاه را ندهند. معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: درخواستمان از افراد خارج از وزارت بهداشت در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی و نیز بازدیدکنندگان آزاد نیز  این است که به منظور مقابله با تحریمی که آنها اعلام کرده و اجازه دایر کردن غرفه به ایرانی ها را نداده اند، کسی از ایران در این نمایشگاه شرکت نکند.

دکتر دیناروند یادآور شد: البته سندیکا های صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی نیز به اعضای خود اعلام کرده اند تا زمانی که اجازه دایر کردن غرفه به آنان داده نشود، حتی به عنوان بازدیدکننده نیز شرکت نکنند.

دکتر دیناروند با تاکید بر اینکه شرکت دانشگاه های علوم پزشکی در این نمایشگاه ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد، تصریح کرد: انتظار داریم روسای دانشگاه ها بر این موضوع نظارت داشته باشند و کسی از ابلاغیه وزارت بهداشت تخطی نکند.

وی یادآور شد: عدم شرکت ایرانی ها در این نمایشگاه می تواند پیامی برای برگزارکنندگان نمایشگاه باشد، تا امکان حضور واقعی ایرانی ها را با دادن مجوز دایر کردن غرفه فراهم کنند.

لینک خبر

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


ویروس ایدز در خون خشک تا یک هفته زنده می ماند

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: ویروس ایدز در محیط خارج از بدن حداکثر 24 ساعت و در خون خشک تا یک هفته زنده می ماند.

در حاشیه برگزاری همایش « کنترل عفونت در دندانپزشکی با رویکرد خود مراقبتی »، دکتر مینو محرز با بیان اینکه ویروس های هپاتیت بی و سی، نسبت به ویروس ایدز، در محیط خشک و خارج از بدن، کمی بیشتر زنده می مانند، گفت: ویروس ایدز در محیط خارج از بدن حداکثر 24 ساعت و در خون خشک تا یک هفته زنده می ماند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به دندانپزشکان در خصوص دفع علمی و اصولی زباله های مطب و درمانگاه هشدار داد و تاکید کرد: برای دفع اجسام تیز مثل سوزن و سرنگ، از سطل و کیسه های مخصوص و در صورت نبودن آن، از قوطی در بسته شیر خشک استفاده کنند.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران، با توجه به ضعف آموزش و اطلاع رسانی به مردم و جوانان، در پایان از وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه ها و سایر ارگان های مرتبط با سلامت مردم در خواست کرد تا نسبت به اطلاع رسانی دقیق ­تر راه ­های انتقال بیماری ­های عفونی نو پدید و اصول پیشگیری از آن، با جدیت بیشتری اقدام کنند.

لینک خبر

منبع: پایگاه جامع آموزش و فرهنگ سازی سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


کنترل عفونت در دندانپزشکی – تصویب دستورالعمل اجرایی

دبیر اجرایی کنگره کنترل عفونت در دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی ، از تصویب دستورالعمل اجرایی کنترل عفونت در دندانپزشکی خبر داد.

دکتر حمید صمد زاده گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت بر اساس شرح وظایف مصوب در قانون تشکیلات و قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد آشامیدنی و خوردنی تکلیف دارد که در حوزه تدوین استاندارد های بهداشتی و درمانی اقدام کند؛ بنابراین با تلاش و کوشش یکساله کارشناسان مربوطه، خروجی همایش مذکور منتج به تصویب و ابلاغ دستور العمل اجرایی کنترل عفونت توسط وزیر بهداشت شد. دکتر صمد زاده همچنین با بیان اینکه دستورالعمل مذکور چهار بحث مختلف مستندات قانونی و مقررات مربوطه، حفاظت شخصی، استریلیزاتور ها و مواد ضد عفونی کننده و دفع پسماند های پزشکی را در برگرفته، افزود: این دستورالعمل هم اکنون توسط دبیر اجرایی دندانپزشکان لازم الاجرا است و مسئولیت خطیر نظارت بر اجرای این دستورالعمل نیز بر عهده حوزه دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور است.

دبیر اجرایی کنگره کنترل عفونت در دندانپزشکی با خود مراقبتی گفت: با مطرح شدن بیماری های واگیر و عفونی نو پدید همچنین ایدز، انواع هپاتیت، سل، آنفولانزا و ابولا در جهان، به طور حتم توجه به برگزاری چنین همایشی علمی که به صورت یکجا و فراگیر، تمامی اعضا خانواده دندانپزشکی را با خود همراه دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

صمدزاده گفت: هم اکنون بالغ بر 60 دانشکده دندانپزشکی با همراهی بیش از 25 هزار نفر دندانپزشک در رده های مختلف، مشغول فعالیت علمی آموزشی و درمانی در کشور هستند که بی شک توجه به بحث کنترل عفونت برای گروه­ های مرتبط و به ویژه مردم بسیار حائز اهمیت است. صمدزاده افزود: در این همایش که با همراهی دندانپزشکان، تکنسین های دندانپزشکی، بهداشت کاران دهان و دندان، دستیاران و نمایندگانی از لابراتوار های دندان و طیف وسیعی از خانواده دندانپزشکی کشور برگزار شد، بر نکات مهم در مراقبت ­های شخصی و حمایت از بیماران تاکید شد.

وی بیان داشت: خودکفایی در تولید برخی مواد دندانی ، مواد ضد عفونی در دندانپزشکی، یونیت ­های دندانپزشکی، دستگاه آمالگاماتور، فور، اتوکلاو و بسیاری از ابزارهای مرتبط، اکنون به افتخاری ملی تبدیل شده است.

لینک خبر

منبع: پایگاه جامع آموزش و فرهنگ سازی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی