• آزمون پذیرش دورهای تکمیلی تخصصی فلوشیپ سال 94
  • جذب پزشک طرح نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • اولین دوره آزمون انتقال دانشجویان علوم پزشکی پنجشنبه برگزار می شود
  • سمینار کاربردهای جراحی مغز اعصاب در سر درد
  • آخرین تغییرات آیین نامه انضباطی دانشجویان

 

آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی فلوشیپ سال 94

1- دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی که دارای مجوز آموزش دوره های تکمیلی تخصصی هستند، مجاز می باشند با توجه به جدول ظرفیت پذیرش مورد تایید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از روز شنبه مورخ  11/ 11/ 93 لغایت پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 25/ 11/ 93، نسبت به ثبت نام آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی فلوشیپ اردیبهشت ماه سال 94 اقدام لازم به عمل آورند.

2- زمان برگزاری آزمون کتبی روز پنج شنبه مورخ  31/ 02/ 94(در یک مکان در هر دانشگاه و راس ساعت 9 صبح) و آزمون شفاهی کلیه رشته ها از تاریخ  01/ 03/ 94  لغایت  03/ 03/ 94  می باشد و شروع به دوره جهت افراد پذیرفته شده از تاریخ 01/ 07/ 94 خواهد بود.

3- طبق مصوبات هفتاد و پنجمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی شرکت کنندگان آزمون های پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی در هر مرحله از آزمون های کتبی و شفاهی (اعم ازOSCE  و …) ملزم به کسب حداقل 60% از نمره کل هر مرحله از آزمون های مذکور می باشند.

نحوه پذیرش: پذیرش نهایی از طریق معدل گیری نمره آزمون کتبی، با ضریب 2 و آزمون شفاهی (به صورت OSCE و …) با ضریب 1 و با رعایت کلیه مقررات انجام می پذیرد.

توجه: کلیه پذیرفته شدگان دوره های تکمیلی تخصصی ( فلوشیپ ) موظف می باشند پس از اعلام قبولی در دوره تا زمان شروع به آموزش در محل خدمتی خود به انجام وظیفه محوله مشغول بوده و این گروه صرفا” در هنگام شروع به دوره آموزشی با کسب مجوز از معاونت درمان وزارت متبوع مجاز به ترخیص از خدمت می باشند.

دستورالعمل آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی ( فلوشیپ ) 94

ظرفیت پذیرش آزمون دوره تکمیلی تخصصی ( فلوشیپ ) 94

لینک خبر

منبع: مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


جذب پزشک طرح نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر تعهد حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی تهران، امکان جذب یک پزشک عمومی را به عنوان طرح نیروی انسانی دارد.

واجدین شرایط که علاقه مند به گذراندن دوره طرح پزشکی خود در دفتر تعهد حرفه ای دانشگاه هستند، می توانند تا 22 بهمن ماه 93، درخواست خود را به دکتر اصغری در مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به نشانی دانشگاه: بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، نرسیده به خیابان پورسینا، پلاک 23، طبقه چهارم ارائه دهند؛ یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های  66419661  و  66480276  تماس بگیرند.

لینک خبر

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا


اولین دوره آزمون انتقال دانشجویان علوم پزشکی پنجشنبه برگزار می شود

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از برگزاری اولین دوره آزمون انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، در روز دوم بهمن ماه 93 خبر داد.

دکتر حمید اکبری افزود: اولین دوره آزمون دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل کشور، روز پنجشنبه دوم بهمن ماه 93 برگزار می شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این دوره از آزمون، اولین دوره آن است؛ بر اساس دستورالعمل مصوبه شورای انتقال سال 92 برگزار می شود.

دکتر حمید اکبری یادآور شد: این آزمون از دروس علوم پایه بوده و قبولی در آزمون مذکور جهت انتقال به داخل کلیه متقاضیان با تاریخ شروع به تحصیل بعد از ژانویه 2013 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می گیرد.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای این آزمون، 150 سوال طراحی شده که منابع آزمون در دروس، در سایت مرکز سنجش، جهت آزمون علوم پایه دانشجویان داخل کشور است.

دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون ورودی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل کشور

لینک خبر

منبع: خبرگزاری مهر


سمینار کاربردهای جراحی مغز اعصاب در سر درد

مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می کند:

” سمینار دو روزه کاربردهای جراحی مغز واعصاب در سر درد ”

زمان برگزاری سمینار: 08/ 11/ 93  لغایت  09/ 11/ 93

مکان برگزاری: تهران، میدان تجریش، بیمارستان شهدای تجریش، سالن اجتماعات

هزینه کل برای متخصصین 570،000 ریال و برای پزشکان عمومی و پرستاران 390،000 ریال

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن 22701022 از ساعت 9 صبح لغایت 14، تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاهده راهنمای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

لینک خبر

منبع: مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


آخرین تغییرات آیین نامه انضباطی دانشجویان

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از اعمال تغییراتی در نحوه اجرای رسیدگی به تخلفات انضباطی خبر داد.

ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درمورد بازنگری آیین نامه انضباطی توضیح داد: بازنگری آیین‌نامه انضباطی در دستور کار نبوده، بلکه بحث اصلاح آیین‌نامه اجرایی بوده مد نظر بوده است که نهایی شده و در مرحله طی شدن فرآیندهای تصمیم‌گیری آن است.البته ابلاغ و اجرای آن منوط به تصمیم وزیر است.

وی درمورد تغییرات اعمال شده در اصلاح این آیین نامه گفت: فصل اول و دوم این آیین‌نامه که در آن به تنبیهات پرداخته شده فرقی نکرده است اما فصول 3 تا 7 که در آن به نحوه رسیدگی به تخلفات و اعمال تنبیهات پرداخته شده، نگاه دقیق‌تر و مفصل‌تری اتخاذ شده است. در واقع فرآیند اجرایی کار برای جلوگیری از اعمال رفتارهای سلیقه ای و قانونی‌تر شدن فرآیندهای تنظیم پرونده مورد بازنگری قرار گرفته است.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان به این سوال که کم ترین و بیشترین تنبیه اتخاذ شده چیست، پاسخ داد: درمورد این موضوع طبق همان چیزی که در آیین‌نامه مصوب شورای عالی فرهنگی برخورد می شود.یعنی کماکان کمترین برخورد با تخلف احضار به کمیته انضباطی و شدیدترین آن اخراج است. این مباحث مصوبه شورای عالی است و کسی به جز شورا نمی‌تواند آن را تغییر دهد. چیزی که مورد بازنگری قرار گرفته نحوه رسیدگی است. در واقع آن چیزی که برعهده وزارت علوم و وزارت بهداشت بود، شیوه اجرا بود.

شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف نهایی شد

وی در ادامه درمورد شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف گفت: پیش نویس این شیوه نامه در بخش سرقت علمی توسط سازمان امور دانشجویان، در اوایل ترم تحصیلی نیم سال اول با توجه به تغییر ساختار هرم دانشجویی کشور، افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین سیاست‌ وزارت علوم در ارتقای کیفی دانشگاه‌ها تدوین گردید.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف در نیمه اول دی‌ماه نهایی شده، اما تصمیم‌گیری در مورد شیوه‌نامه‌های انضباطی که مختص دانشجویان دکتری بوده از حساسیت زیادی برخوردار است. تاکنون ویرایش‌های زیادی در آن صورت گرفته است و زمان اجرای آن منوط به تصمیم‌گیری وزیر است.بیشترین تلاش ما این است که شیوه‌نامه از پختگی لازم برخوردار باشد و متنی که به تصویب خواهد رسید کمترین مشکلات و بیشترین بازده را داشته باشد.

ریاضی در مورد مواردی که این شیوه نامه به آن پرداخته است توضیح داد: در این شیوه نامه تخلفاتی مانند استفاده از پایان نامه دیگران، استفاده از مقالات دیگران، استفاده از منابع بدون ذکر نام،‌ خرید و فروش پایان نامه و ... مورد بررسی قرار گرفته شده و مجازات‌ها متناسب با هر تخلف در نظر گرفته شده است.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درمورد آیین نامه شورای صنفی نیز اظهار کرد: پاسخی در ارتباط با جمع‌بندی این آیین‌نامه ندارم. حساسیت های زیادی در این مورد وجود دارد. امیدوارم برای سال تحصیلی جدید بتوانیم جمع‌بندی را ابلاغ کنیم.

وی در پایان درمورد کارت هوشمند دانشجویی اظهار کرد: با توجه به بحث وضعیت‌های کلانی کشور بحث بازنگری در سیاست‌های ارائه خدمات دانشجویی نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

لینک خبر

منبع: خبرکزاری دانشجویان ایران (ایسنا)