• مجله بیماری های مزمن – فراخوان مقاله
  • اولین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار
  • بازنگری نقشه جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • فعالیت شبانه‌ روزی تلفن گویای صدای مشاور در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  
  • بودجه سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی صفر ریال است

 

مجله بیماری های مزمن – فراخوان مقاله

فصلنامه انگلیسی زبان بیماری های مزمن، دارنده موافقت اصولی از کمیسیون نشریات پزشکی کشور ، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در راستای اعتلا و ارتقای علوم پزشکی، آماده جذب مقالات علمی شما در یکی از زمینه های مرتبط با بیماری های مزمن می باشد.لذا از علاقمندان دعوت به عمل می آید با رعایت کامل شرایط و ضوابط مندرج در راهنمای نگارش مقالات در این فصلنامه مقاله خود را به آدرس الکترونیک فصلنامه ارسال نمایند.

تلفن : 4654-666-871 98+

ایمیل: cdjournal@muk.ac.ir

لینک مجله بیماری های مزمن (Chronic Diseases Journal)

لینک خبر

منبع: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان


اولین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار

اولین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار ، در تاریخ 25 الی 27 فروردین ماه 94 ، در شهر مشهد برگزار می شود.

گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مفتخر است که اولین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار را در سال 94 در شهر مقدس مشهد برگزار نماید. این کنگره با همت اساتید بزرگوار گروه اطفال، عفونی، جراحی و … برگزار می گردد و هدف از اجرای این کنگره، آشنایی با جدیدترین دستاورد های دانشمندان این مرز و بوم در راه پیشرفت دانش پزشکی کشور عزیزمان ایران می باشد. بدیهی است که حضور استادان، پژوهشگران و دانشجویان در این کنگره مایه مباهات و سرفرازی برگزار کنندگان خواهد بود.

تاریخ های مهم

آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله :  15 بهمن ماه 93 

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات :  15 بهمن ماه 93 

زمان برگزاری کنگره :  25 الی 27 فروردین ماه 94 

محور های کنگره 

–   کنترل عفونت در بیمارستان و جامعه

–   بهداشت دست

–   واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری ها

–   استفاده از آنتی بیوتیک ها دردرمان و پیشگیری از عفونت ها

–   مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها

–   عفونت های مربوط به مراقبت از بیمار ( عفونت های بیمارستانی )

–   عفونت های زخم جراحی

–   پنومونی همراه با ونتیلاتور

–   عفونت های سیستم ادراری

–   عفونت های خونی

–   عفونت های مرتبط با وسایل پزشکی

–   عفونت در بیماران دارای نقص سیستم ایمنی

–   عفونت در بیماران نوتروپنیک

–   عفونت در بیماران دارای پیوند اعضا

–   روش های تشخیصی بیماری های عفونی

–   اپیدمیولوژی و پزشکی مبتنی بر شواهد

–   عفونت های سیستم گوارشی

–   عفونت های استخوان ، مفصل و بافت نرم

–   عفونت های سیستم اعصاب مرکزی

–   عفونت های سیستم تنفسی

–   عفونت های نوزادی و مادرزادی

–   عفونت های منتقله از راه جنسی نوپدید و بازپدید

–   عفونت های تروپیکال و بیماری های عفونی فراموش شده

–   باکتری شناسی بالینی

–   ویروس شناسی بالینی

–   قارچ شناسی بالینی

–   انگل شناسی بالینی

–   ایمنی شناسی بیماری های عفونی

–   عفونت های استافیلوکوکی

–   اپیدمیولوژی و کنترل MRSA

–   آنتروکوک مقاوم به وانکومایسین

–   پاتوژن های مولتی رزیستانت و ESBL

–   کلستریدیوم دیفیسیل

–   مقاومت به آنتی بیوتیک ها

–   پربیوتیک ها و پروبیوتیک ها

پانل ها

–   پانل عفونت های تنفسی ( انفلونزا – کرونا )

–   پانل بهداشت دست

–   پانل پیشگیری از عفونت در اتاق عمل

–   پانل کنترل عفونت در انتقال خون

–   پانل عفونت های کاتتر

–   پانل عفونت های  ICU و  NICU

–   پانل اخلاق حرفه ای برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار

دبیرخانه کنگره

آدرس دبیرخانه : مشهد – میدان شریعتی – بیمارستان امام رضا (ع)-ساختمان اطفال ، صندوق پستی / کد پستی : 9137913316

تلفن: 38595022-051

فکس: 38595022-051

پست الکترونیک : info@phcai.mums.ac.ir

اعتبار و صحت سنجی کنگره 

سایت همایش (http://phcai.mums.ac.ir/fa/) ، زیر دامنه سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد (http://www.mums.ac.ir) می باشد.

لینک اولین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار


بازنگری نقشه جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که نقشه جذب هیات علمی دانشگاه در حال بازنگری است گفت: در چند سال گذشته با فاکتورهای مشخصی از قبیل تعداد دانشجو، تعداد واحدها، پایان‌نامه‌ها، دروسی که تدریس می‌شود، تعداد اعضای هیات علمی و پیش‌بینی بازنشستگی آنان، اولویت‌بندی را در سطح گروه‌های هر دانشکده انجام داده‌ایم تا مشخص شود در هر دانشکده، کدام گروه‌ها در اولویت جذب هیات علمی قرار دارند.
دکتر محمد جلیلی منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه از ابتدای سال 93، حدود 1600 عضو هیات علمی در دانشگاه وجود دارد افزود: به تفکیک جنسیت 65 درصد را مردان و 35 درصد را زنان تشکیل می‌دهند و از لحاظ رتبه علمی نیز، حدود 18 درصد از اعضای هیات علمی در رتبه استاد و استاد ممتازی، 27 درصد دانشیاری، 50 درصد استادیاری و حدود 5 درصد مربی هستند. وی در خصوص بازنگری نقشه هیات علمی دانشگاه افزود: در چند سال گذشته با فاکتورهای مشخصی از قبیل تعداد دانشجو، تعداد واحدها، پایان‌نامه‌ها، دروسی که تدریس می‌شود، تعداد اعضای هیات علمی و پیش‌بینی بازنشستگی آنان، اولویت‌بندی را در سطح گروه‌های هر دانشکده انجام داده‌ایم تا مشخص شود در هر دانشکده، کدام گروه‌ها در اولویت جذب هیات علمی قرار دارند.
جلیلی با بیان اینکه در سال 93 با توجه به تغییر آمار و اطلاعات، در حال به ‌روزرسانی مدل برای جذب هیات علمی هستیم گفت: اطلاعات و آمار مربوطه را از در سطح دانشکده‌ها جمع‌آوری کردیم که منعکس‌کننده وضعیت نیاز اعضای هیات علمی گروه‌های مختلف است. از سوی دیگر مدل شرایط شغلی به خصوص برای اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی نیز در حال تدوین است که در کنار نقشه هیات علمی، می‌تواند نیاز اعضای هیات علمی در رشته‌های مختلف را تعیین کند. 

لینک خبر

منبع: خبرکزاری دانشجویان ایران


فعالیت شبانه‌ روزی تلفن گویای صدای مشاور در دانشگاه علوم پزشکی جندی ?شاپور  

رئیس اداره مشاوره و خدمات روان‌شناختی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت در ابتدای هر ترم اداره مشاوره طرح غربالگری شناسایی و درمان دانشجویان جدیدالورود آسیب پذیر را اجرا می کند. اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در طول سال تحصیلی خدمات روان‌شناختی ومشاوره‌ ای در موضوعات متفاوت به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان نیز با مراجعه به مراکز مشاورهدر دانشکده ها یا اداره مرکزی می توانند از خدمات روان شناسی کارشناسان اداره مشاوره استفاده کنند.

 وی درباره خدماتی که اداره مشاوره این دانشگاه به دانشجویان ارائه می دهد، گفت: برگزاری همایشهای دانشجویی و کارگاه های مهارت زندگی برای دانشجویان آسیب‌پذیر و همچنین ارائه خدمات روان‌پزشکی و مددکاری ازجمله فعالیت های اداره مشاوره است. جعفری در ادامه افزود: طرح های مشاوره خانواده، افت تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره مدیریت و مشاوره ارتباط در همایش‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست ها و مشاوره خصوصی ازجمله طرح هایی است که توسط مشاوران مرکز مشاوره دانشگاهصورت می پذیرد. وی با اشاره به اینکه در تمام دانشکده‌ها و خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اتاق مشاوره وجود دارد، تصریح کرد: دانشجو باید به مشاور اعتماد داشته باشد به همین دلیل در مشاوره سعی می‌شود دانشجوها نسبت به مشاور و گفته های وی احساس اطمینان کنند و به همین منظور رازداری به‌ عنوان اصل اساسی مشاوران ما قرارگرفته است.

رئیس اداره مشاوره و خدمات روان‌شناختی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: تلفن گویای " صدای مشاور" به صورت شبانه روزی در دانشگاه فعال است و دانشجویان با تماس گرفتن با این تلفن می‌توانند ازکارشناسان وقت مشاورهگرفته و یا اینکه تلفنی از راهنمایی های مشاوران بهره مند شوند.

لینک خبر

منبع: خبرکزاری دانشجویان ایران


بودجه سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی صفر ریال است 

مدیر کل امور دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره عدم وجود ردیف بودجه ای، از نبود حتی یک ریال بودجه در بخش سلامت روان دانشجویان خبر داد. در لایحه بودجه سال 94، پیشنهادهای اصلاحی برای این لایحه ارائه کرده ایم اما مشخص نیست تصویب شود یا خیر. امیدواریم مسئولان محترم سازمان مدیریت و نمایندگان محترم مجلس به این بخش حیاتی سلامت هم توجه کنند و پیشنهادات را تصویب نمایند. وی ادامه داد: تاکنون هر هزینه‌ای در این زمینه صورت گرفته است، بنا به تصمیم و علاقه‌مندی روسای دانشگاه ها و معاونان دانشجویی فرهنگی بوده که بخشی از بودجه سرفصل های دیگر را در این زمینه صرف کرده اند.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آسیب شناسی مشکلات حوزه دانشجویی وزارت بهداشت توضیح داد: وزارت بهداشت در حد سه وزارتخانه ماموریت دارد. در این وزارتخانه ابتدا بهداشت و بعد درمان و بعد از آن آموزش پزشکی مد نظر قرار می‌گیرد. در بحث آموزش پزشکی، ابتدا آموزش، بعد پژوهش و در پایان حوزه دانشجویی در اولویت هستند و در اولویت بندی حوزه دانشجویی مسائلی مانند تغذیه، خوابگاه، ایاب و ذهاب و بعد از همه این مسائل، سلامت روان و ورزش قرار دارند. به همین دلیل با وجود اینکه آینده‌سازان حوزه سلامت این کشور باید از لحاظ روان و جسم سالم ترین باشند در بخش سلامت روان یک ریال هم بودجه نداریم و در بخش ورزش هر سال بودجه ما تحلیل می رود.

دکتر مطلبی از وجود 504 کارشناس مشاور در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضردانشگاه‌های علوم پزشکی دارای 304 کارشناس استخدامی و 200 کارشناس حق‌الزحمه‌ای است. 374 اتاقمشاوره وجود دارد که 185 عدد آنها در خوابگاه‌ها و 169 عدد آنها در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها مستقر است.

دکتر مطلبی با بیان اینکه مدت تحصیل در رشته‌های پزشکی نسبت به رشته‌های غیرپزشکی طولانی‌تر است،گفت: میانگین دوره تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی، 5.2 سال است که این امر باعث بروز مشکلاتی مانند طولانی شدن دوری از خانواده، بالا رفتن سن ازدواج و گاهی بروز شکاف فرهنگی می‌شود از طرف دیگر سنگین و زمان بر بودن حجم دروس در این حوزه، گاهی دانشجویان را از برنامه های جنبی و رفاهی محروم نموده و برخی دانشجویان ممکن است در معرض آسیبها و بحرانهای روحی و عاطفی قرار گیرند که به نظر من ازدواج دانشجویی می تواند بخش زیادی از این بحرانها را کاهش دهد ولی متاسفانه حداقل امکانات ازدواج از جمله مسکن و کار دانشجویی در حد تامین یک زندگی دانشجویی برای دانشجویان ما مهیا نیست که امیدواریم مسئولین در رده های بالاتر به این امر توجه نمایند.

لینک خبر

منبع: پرتال دانشگاهی کشور