مقرری بورسیه ها – آخرین وضعیت پرداخت
   دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد – 20 دی 93 آخرین مهلت ثبت نام دوره اول
   اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک سال 93
   بسیج ملی کاهش مصرف نمک : نمک کمتر ، زندگی سالم تر


مقرری بورسیه ها آخرین وضعیت پرداخت

مدیر کل بورس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: مقرری دانشجویان بورسیه داخل و خارج ، تا پایان سال جاری پرداخت شد.دکتر احمد غلامی اعلام کرد: مقرری دانشجویان بورسیه خارج و داخل ، تا پایان سال 93 پرداخت شده است.مدیر کل بورس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: افزایش مقرری دانشجویان نیز که تصویب شده بود ، در حال تامین اعتبار است که آن نیز بعد از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

دکتر احمد غلامی ، در ادامه در خصوص اعلام نتایج مصاحبه دانشجویان بورسیه فراخوان سال گذشته که شرایط لازم را احراز کرده اند ، گفت:  تاکنون 125 نفر از این دانشجویان برای مصاحبه دعوت شدند و مصاحبه آنها در 25 گروه تخصصی صورت گرفته است که در حال بررسی هستیم تا نتیجه به این دانشجویان اعلام شود و حکم این دانشجویان صادر شود.مدیر کل بورس سازمان امور دانشجویان افزود: 80 نفر دیگر از این دانشجویان در گروه علوم انسانی و علوم پایه قرار دارند که به زودی به مصاحبه دعوت می شوند.

لینک خبر

منبع: خبرگزاری مهر

دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد 20دی 93آخرین مهلت ثبت نام دوره اول

دکتر مجتبی علوی فاضل با اعلام این خبر به روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متقاضیان ادامه تحصیل در دورههای دکتری پژوهش محور، تا پایان روز شنبه مورخ 93 /10 /20 فرصت دارند با مراجعه به سایت معاونت به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. لذا ساعت 24:00 روز شنبه به منزله پایان اولین دوره ثبت نام دکتری پژوهش محور محسوب می شود.معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: متقاضیانی که کارت اعتباری تهیه کرده اند و تاکنون اقدام به ثبت نام در سایت نکردهاند ? باید در نظر داشته باشند در پایان فرصت اعلام شده ? کارت اعتباری آنها معتبر نخواهد بود.دکتر مجتبی علوی فاضل ? در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام برای دکتری پژوهش محور در آینده وجود خواهد داشت یا خیر ? گفت: ثبت نام برایمرحله دوم دوره های دکتری پژوهش محور ? متعاقباً از طریق سایت روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.pubrazmoon.com و سایر خبرگزاری ها اعلام خواهد شد.

رشته محل های آزمون دکتری تخصصی سال 94

پایگاه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.org

سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.net

لینک خبر

منبع: روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک سال 93

مدیریت تحقیقات و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک ? با عزمی راسخ در جهت ارتقا کمی و کیفی برون داده های پژوهشی دانشگاه، برنامه ریزی? اجرا، نظارت و بازخورد را در حوزه مدیریت تحقیقات? به طور پیوسته پیگیری و رصد می نماید. کلیه موسسات تحقیقاتی? پژوهشگران? محققین و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند جهت انجام پژوهش در موضوعات و محور های اعلام شده? طرح پیشنهادی (proposal) خود را جهت بررسی به دفتر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک? به نشانی زیر ارائه نمایند.

آدس: اراک ? سردشت ? میدان بسیج ? سایت پردیس ? دانشکده پزشکی ? حوزه معاونت آموزش و تحقیقات ? مدیریت تحقیقات و اطلاع رسانیپزشکی. 086 – 34173645 : تلفن. info@arakmu.ac.ir : ایمیل

اولویت های پژوهشی حوزه سلامت استان مرکزی در سال 93 به پیوست آمده است.

اولویت های پژوهشی به تفکیک گروه های اصلی زیر می باشند:

– گروه انگل شناسی و قارچ شناسی

– گروه ارتوپدی

– گروه ارولوژی

– گروه مهندسی بهداشت حرفه ای

– گروه مهندسی بهداشت محیط

– گروه بهداشت عمومی و آموزش بهداشت

– گروه بیهوشی

– گروه بیوشیمی و ژنتیک

– دانشکده پرستاری و مامایی ? اتاق عمل و قوریت های پزشکی

– دانشکده پیراپزشکی

– گروه تشریح

– گروه جراحی عمومی و توراکس

– گروه جراحی ترمیمی و پلاستیک

– جراحی مغز و اعصاب

– گروه داخلی

– گروه زنان

– گروه عفونی

– گروه فیزیولوژی و فیزیک پزشکی

– گروه میکروب و ایمنی شناسی

– گروه معارف اسلامی

– گروه نورولوژی

– گروه درمان

– مرکز آموزش مهارت های بالینی

– مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی

– اداره آمار و فناری اطلاعات

– گروه آمار زیستی

– مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

– گروه توانبخشی

– مرکز تحقیقات سل و عفونی کودکان

– کمیته تحقیقات دانشجویی

لیست اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک سال 93

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک


بسیج ملی کاهش مصرف نمک : نمک کمتر ، زندگی سالم تر

بسیج ملی کاهش مصرف نمک از روز‌ شنبه 6 دی ماه 93 به مدت پنج هفته با هدف فرهنگ سازی اصول تغذیه صحیح آغاز شد. مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: محورهای این دوره ذائقه سازی در کودکان ، اصلاح بوفه مدارس ، سالمندان ، نانوایی ها و بیماری های غیرواگیر همچون فشار خون ، سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی است. دکتر زهرا عبداللهی شعار « بسیج ملی کاهش مصرف نمک » را « نمک کمتر زندگی سالم تر » عنوان کرد و گفت: میزان مصرف نمک خانوار های ایرانی 10 تا 12 گرم است که بر اساس استاندارد های جهانی باید به 5 گرم کاهش یابد. وی افزود: بنابر توصیه های استاندارد ، میزان سدیم دریافتی افراد زیر 50 سال تا پنج گرم (یک قاشق مرباخوری) و افراد بالای 50 سال، بیمارانی که فشار خون بالا یا ناراحتی قلبی عروقی دارند و کودکان ، تا سه گرم عنوان شده است. دکتر عبداللهی خاطر نشان کرد: این میزان شامل نمک پنهان یعنی میزان سدیم موجود در نان، آب، سس ها، فست فود ها و نمکی می شود که به صورت مستقیم به مواد خوراکی و مواد غذایی افزوده می شود. وی با بیان این که بیماری های قلبی عروقی علت اصلی یک سوم مرگ و میر های ناشی از بیماری های مزمن است، گفت: کاهش حدود شش گرم نمک دریافتی روزانه باعت کاهش 24 درصدی سکته مغزی و کاهش 18درصدی بیماری عروق کرونر و کاهش سالانه مرگ 2/5 میلیون نفر می شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: مادران و مسئولان مهدکودک نباید به غذای کودکان زیر یک سال نمک اضافه کنند تا ذائقه آنها به سمت غذای شور نرود. ضمن این که از تنقلات شور در برنامه غذایی کودکان استفاده نکنند.

خانواده ها ذائقه کودکان را به غذای کم نمک عادت دهند 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: خانواده ها با کاهش مصرف نمک ، ذائقه کودک را به غذای کم نمک عادت دهند. دکتر محمدرضا تقوی افزود: عادات غذایی در دوران کودکی به ویژه سنین دو تا پنج سالگی شکل می گیرد؛ بنابراین عادات غذایی سالم را باید از دوران کودکی پایه ریزی کرد. وی با اشاره به هفته های بسیج ملی مصرف کاهش نمک و نامگذاری هفته اول (6 تا 12 دی ماه) با عنوان ذائقه سازی در کودکان، اظهار کرد: نباید به غذای کودک زیر یک سال نمک اضافه شود تا ذائقه او به غذاهای شور عات نکند. رئیس مرکز بهداشت نیشابور با بیان اینکه غذاهای خانواده با نمک کم تهیه شود، عنوان کرد: از تنقلات شور مانند غلات حجیم شده، چیپس، پفک و چوب شور در برنامه غذایی کودک استفاده نشود.

دکتر تقوی با بیان اینکه از پنیر و دوغ کم نمک در برنامه غذایی کودکان استفاده شود، گفت: باید بیشتر از ذرت، حبوبات بوداده خانگی مانند عدس برشته کم نمک، مغزها مانند گردو، بادام، فندق و پسته خام بدون نمک به‌عنوان میان وعده استفاده شود. وی خاطر نشان کرد: حداکثر میزان توصیه شده نمک برای کودکان ، کمتر از سه گرم در روز است و باید همین مقدار هم یددار تصفیه شده باشد.

لینک 1 خبر

لینک 2 خبر

منبع: واحد مرکزی خبر و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی