• فرصت مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی
  • ثبت نام آزمون زبان آیلتس (IELTS) آکادمیک و جنرال دانشگاه آزاد – 14 مارس 2015
  • آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94
  • فراخوان مقاله مجله اخلاق، تاریخ پزشکی
  • نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران‎
  • جزئیات برگزاری آزمون تکمیلی دانشگاه های تخصصی پزشکی
  • رونمایی از سند فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 
  • آموزش طب عمومی در آینده تغییر می‌کند‌ 


فرصت مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

در راستای ظرفیت سازی و ارتقای توانمندی های کارشناسان و اعضا هیات علم در حوزه اخلاق پزشکی، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، با مجوز معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به برگزاری دوره های فرصت مطالعاتی کوتاه مدت برای گروه های مختلف علوم پزشکی و علوم انسانی نموده است.

علاقه مندان می توانند با توجه به شرایط پذیرش فرصت مطالعاتی ، در یکی از گرایش های این دوره شامل موارد ذیل شرکت نمایند:

–   اخلاق بالینی

–   مبانی اخلاق پزشکی

–   اخلاق در پژوهش

شرایط پذیرش

1-   ارائه نامه از ریاست دانشگاه محل فعالیت فرد متقاضی، جهت معرفی ایشان به مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی ( برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها )

2-   ارائه CV فرد متقاضی

3-   حضور فعال در طول مدت دوره

4-   در پایان دوره، گواهی شرکت در دوره فرصت مطالعاتی ارائه خواهد شد.

شرایط اعطای گواهی

1-   حضور مداوم در طول مدت دوره

2-   همکاری در پروژه تحقیقاتی

اطلاعات تماس

آدرس : تهران ، بلوار کشاورز ، خیابان شانزده آذر ، نبش پورسینا ، پلاک 23 ، طبقه چهارم ، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

تلفن :  66419661

نمابر :  66416991

ایمیل : mehr@tums.ac.ir 

متن اطلاعیه فرصت مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

لینک خبر (حاشیه سمت چپ صفحه)

منبع: مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران


ثبت نام آزمون زبان آیلتس (IELTS) آکادمیک و جنرال دانشگاه آزاد – 14 مارس 2015

مرحله جدید ثبت نام آزمون زبان انگلیسی آیلتس دانشگاه آزاد از امروز آغاز شده است. متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس می توانند از تاریخ 1 بهمن ماه 93، نسبت به ثبت نام خود در سامانه ielts.iauset.com اقدام کنند. آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، روز شنبه 23 اسفند ماه 93 در تهران به آدرس: خیابان حافظ، انتهای پل دوم، روبروی تالار بورس، پلاک 303 برگزار خواهد شد. داوطلبان برای دریافت کارنامه می توانند به دفتر مرکزی آیلتس مراجعه کنند.

آغاز ثبت نام تاریخ های جدید آزمون آیلتس 

آزمون آکادمیک / جنرال 14 مارس 2015 در شهر تهران : شروع ثبت نام 1 بهمن ماه 93 خواهد بود.

متقاضیان محترم پس از اطمینان از فعال بودن پروفایل کاربری خود می توانند بر روی وبسایت ielts.iauset.com نسبت به ثبت نام اقدام فرمایند. لازم به ذکر است شروع ثبت نام هر آزمون راس ساعت 10 صبح به وقت رسمی کشور می باشد.

مبلغ ثبت نام :  7،700،000 ریال بصورت علی الحساب. قیمت قطعی هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه و اعلام می شود تا در صورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ مابه التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد، مراکز می بایست مابه التفاوت را به ذینفعان مسترد کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون :  15 فروردین ماه 93 

توجه:  

1- به منظور رفاه حال داوطلبان شهرستانی، دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد که از نوامبر 2014 در روز آزمون کتبی تا ساعت 8:00 شب اقدام به برگزاری آزمون شفاهی نماید. از این رو صرفا متقاضیان ساکن استان های غیر همجوار تهران می توانند درخواست خود را حداکثر تا 5 روز پس از مهلت ثبت نام اعلام شده در Timetable از طریق ایمیل ielts@iauset.com اعلام نمایند. لازم به ذکر است که به درخواست ها بر اساس اولویت ارسال، ترتیب اثر داده خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم دریافت تقاضای داطلبان شهرستانی، آزمون شفاهی آنان در روز چهارشنبه قبل از آزمون کتبی به عنوان نزدیکترین روز به تاریخ آزمون کتبی برگزار می گردد.

2- انصراف و انتقال زمان آزمون ها و تغییر ماژول از آکادمیک به جنرال و یا بالعکس پس از ثبت نام قطعی، تنها پیش از بازه زمانی 35 روز مانده به تاریخ امتحان کتبی امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است هزینه انصراف و انتقال 1900000 ریال می باشد.

3- پایان مهلت ثبت نام آزمون های فوق، ساعت 10 صبح تاریخ های اعلام شده در Timetable می باشد. لذا به داوطلبان توصیه می‌گردد، در اسرع وقت پس از رزرو آزمون اقدام به ثبت نام قطعی نمایند. بدیهی است داوطلبانی که در موعد مقرر (مهلت پرداخت 24 ساعته)، ثبت نام قطعی ننموده باشند، از لیست رزرو آزمون حذف خواهند شد.

4- بازه زمانی آزمون مصاحبه برای هر آزمون به طور مجزا در جدول زمانبندی مشخص شده است و جزئیات آن 10 روز پیش از آزمون کتبی از طریق ایمیل و پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

5- ارائه پاسپورت برای کلیه داوطلبان از ماه فوریه 2014 الزامی می باشد. آن دسته از داوطلبانی که در پروفایل خود شماره ملی وارد نموده اند می بایست نسبت به تشکیل پروفایل جدید با شماره پاسپورت اقدام نمایند. لازم به ذکر است کارت ملی صرفا از داوطلبین مشمول خدمت سربازی و با ارائه گواهی (از حوزه نظام وظیفه یا دانشگاه محل تحصیل) معتبر پذیرفته می شود.

6- ثبت نام آزمون آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی تنها از طریق همین سامانه انجام می پذیرد و این مرکز با هیچ فرد یا موسسه ای جهت ثبت نام طرف قرارداد نمی باشد.

7- به اطلاع می رساند آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 بر روی وب سایت ielts.org قابل مشاهده است.

نشانی محل جدید دفتر مرکزی : تهران، خیابان حافظ ، پایین تر از تقاطع جمهوری ، روبروی تالار بورس ، ساختمان فرهیختگان ، طبقه چهارم

تلفن: 66348856 – 021  و   66348862 – 021

مراجعات حضوری : روزهای زوج از ساعت  7:30 الی  15:30

ایمیل: IELTS@IAUSET.COM

لینک ثبت نام : ielts.iauset.com 

لینک خبر

منبع: مرکز آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی


آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 94 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سال تحصیلی 95-94) از امروز، اول بهمن ماه 93 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شد.

داوطلبان به مدت 10 روز فرصت دارند با مراجعه به نشانی www.sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام کنند.

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی نیز از هفته گذشته روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ، در صبح و عصر 31 اردیبهشت و اول خرداد 94 برگزار می شود.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی ، مهمترین تغییر این دوره از آمون، امکان شرکت دارندگان برخی از مدارک در دو رشته متفاوت است.

فرم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94

دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94

آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94 / مهمترین تغییرات / امکان شرکت در 2 رشته

اطلاعیه شماره 1 در خصوص آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ( سال تحصیلی 94-95 ) 

اطلاعیه شماره 2 منابع آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ( سال تحصیلی 94-95 ) 

لینک خبر

منبع: مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


فراخوان مقاله مجله اخلاق، تاریخ پزشکی

مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، دارای رتبه علمی – پژوهشی از کمیسیون نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرصتی فراهم آورده است تا ایده ها، رهنمود ها و فرضیات جدید در قلمرو اخلاق پزشکی، از زوایای گوناگون حرفه ای، فقهی، حقوقی و … مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

به علاوه، این مجله بر آن است تا با انتشار پژوهش ها و نظریه های مرتبط با تاریخ پزشکی، فرصتی جهت واکاوی و آشکار سازی جنبه های هر چه بیشتری از تاریخ پزشکی، به ویژه پزشکی در تمدن ایرانی و اسلامی فراهم آورد.

مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، مجله ای الکترونیکی با دسترسی آزاد است که به زبان فارسی منتشر می شود. یک مقاله با این فرض که به طور هم زمان به مجله دیگری ارائه نشده و به هر زبانی قبلاً چاپ نشده باشد، برای بررسی پذیرفته خواهد شد. نویسندگان مجازند که مقالات خود را به زبان انگلیسی یا فارسی به مجله ارسال نمایند؛ حق انجام تصحیحات نوشتاری و ادبی برای هیات تحریریه محفوظ است. عقاید بیان شده و خط‌ مشی های اعمال شده، الزاما بیانگر عقاید و خط مشی های هیات تحریریه نیست و مسئولیت آن به عهده نویسندگان مقاله است.

مجله اخلاق و تاریخ پزشکی به زبان انگلیسی در بانک های اطلاعاتی زیر نمایه می شود:

EBSCO , Directory of Open Access Journals (DOAJ) , Index Copernicus , Iran Medex , Scirus , Magiran , SID , ISC

اطلاعات تماس

دکتر باقر لاریجانی:  سردبیر

دکتر پونه سالاری:  مدیر اجرایی

نشانی: تهران، بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، پلاک 21، طبقه چهارم، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی تهران، کد پستی :  1417863181

تلفن: 66419661 – 021

نمابر: 88987574 – 021

پست الکترونیک :  ijme@tums.ac.ir 

لینک مجله اخلاق و تاریخ پزشکی

لینک خبر

منبع: مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران


نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران‎

نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران به منظور افزایش تعامل و همکاری مشترک دو دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که 30 دی ماه 93 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، ضمن تاکید بر گسترش تعامل بیش از پیش دو دانشگاه افزود: بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون دانشگاه، فرصتی است که از آن می توان برای نهادینه کردن همکاری های مشترک استفاده کرد. رییس دانشگاه، بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون دانشگاه را فرصتی برای ایجاد موج علمی در کشور دانست و افزود: همکاری دو دانشگاه می تواند تأثیر اجتماعی ارزشمندی داشته و علاقمندی جوانان کشور را به این دانشگاه جامع بیش از پیش جلب نماید. وی جامعیت دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران را در افزایش ارتباطات بین المللی موثر دانست و افزود: در زمینه پژوهشی نیز با تخصیص امتیازات و تسهیلات ویژه می توان همکاری های مشترک را گسترش داد.

سپس دکتر نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران، با اشاره به سابقه همکاری های مشترک دو دانشگاه گفت: دانشگاه تهران بر گسترش تعامل دو دانشگاه تاکید دارد؛ چرا که این هم افزایی از الزامات رشد و توسعه علمی کشور است. وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون دانشگاه تاکید کرد: برنامه هایی که به این منظور در نظر گرفته می شود باید بتواند موجب تحول و پیوند بیشتر دو دانشگاه شود. سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اهداف کمی را در گسترش تعامل دو دانشگاه مورد توجه قرار دهیم افزود: دانشگاه ها نیازمند افزایش توان مالی هستند و با فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و بین المللی، علاوه بر اینکه اقتصاد دو دانشگاه تقویت می شود کیفیت و محتوای برنامه ها نیز افزایش می یابد. در ادامه این نشست، برنامه های دو دانشگاه برای برگزاری مراسم بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون دانشگاه ارائه شد و اعضای هیات رئیسه نظرات خود را پیرامون برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم با هدف معرفی جایگاه تاریخی، شناسایی ظرفیت ها و جلب توجه دولت و مردم به جایگاه دانشگاه بیان کردند. همچنین اعلام شد، علاوه بر برگزاری نمایشگاه های جانبی، ضرب سکه نقره، ابطال تمبر یادبود هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه و رونمایی از اسکناس 50 هزار ریالی منقش به تصویر دانشگاه نیز از دیگر برنامه های جنبی این مراسم باشد. سپس به منظور افزایش همکاری های مشترک پژوهشی و بین المللی دو تفاهم نامه به امضا معاونان مربوطه هر دو دانشگاه رسید و در خصوص طرح ساماندهی پردیس دانشگاه و امکان یکسان سازی نظام پرداخت کارکنان و استفاده از امکانات رفاهی دو دانشگاه، مذاکراتی صورت گرفت.

توضیح اینکه مراسم بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون دانشگاه، نیمه اول اسفند 93 در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود. برنامه ریزی برگزاری این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به همت دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان و روابط عمومی دانشگاه است.

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران


جزئیات برگزاری آزمون تکمیلی دانشگاه های تخصصی پزشکی

دانشگاه های علوم پزشکی که دارای مجوز دوره آموزش تکمیلی تخصصی هستند مجاز هستند از 11 تا 25 بهمن ماه جاری نسبت به ثبت نام متقاضیان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظرفیت پذیرش در این آزمون 303 نفر است. آزمون کتبی دوره تکمیلی تخصصی یا فلوشیپ در روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه 94 و آزمون شفاهی نیز در روزهای اول تا سوم خردادماه 94 برگزار می شود. شروع دوره پذیرفته شدگان این آزمون مهرماه 94 خواهد بودطبق مصوبه نشست 75 شورای آموزش پزشکی و تخصصی، شرکت کنندگان آزمون های پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی در هر مرحله از آزمون های کتبی و شفاهی (اعم از آسکی و ... ) ملزم به کسب حداقل 60 درصد از نمره کل هر مرحله از آزمون های مذکور هستند.

نحوه پذیرش از طریق معدل گیری نمره آزمون کتبی با ضریب دو و آزمون شفاهی با ضریب یک است. 50 درصد ظرفیت هر رشته - محل به اعضای هیات علمی پیمانی، رسمی - آزمایشی و رسمی - قطعی دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دارد. دانشگاه آزاد مشمول این امتیاز نیست.

اعضای هیات علمی که در بخش تربیت کننده دستیار فلوشیپ فعالیت دارند مجاز به ثبت نام در همان برنامه فلوشیپ در همان دانشگاه نیستند. این افراد در سایر بخش ها امکان ثبت نام دارند.

لینک خبر

منبع: خبرگزاری مهر


رونمایی از سند فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند فرهنگی این دانشگاه اظهار داشت: مشکلی که در کشور و همچنین استان فارس وجود دارد تعدد مسئولان فرهنگی در عرصه‌های مختلف است.

محمد هادی ایمانیه افزود: برای اثربخش بودن فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی باید حرکت بر مبنای یک سند انسجام پیدا می‌کرد. وی ادامه داد: به سبب نبود این هماهنگی، یکدلی لازم در فعالیت‌های فرهنگی وجود نداشت و کارها پراکنده و روش‌های اجرایی متعدد بود و به همین دلیل برآیند امور رضایت‌بخش نبود.

ایمانیه خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی سند شامل قرآن کریم، راهبردهای پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع)، سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، سیاست‌های فرهنگی وزارت بهداشت و سند فرهنگی استان فارس است. به گفته وی، این سند هفت محور، 21 راهبرد و 41 اقدام عملی دارد و مهم‌ترین اصل در نتیجه‌بخش بودن آن پایش و اجرا است.

محبت الهی، ایمان به اخلاق اسلامی، کرامت انسانی، خودباوری، عدالت‌طلبی، نظم و اخلاق حرفه‌ای، امیدواری، نشاط و سلامت، خردورزی، آزادمنشی و حقیقت‌جویی از جمله محورهای سند توسعه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بود که ایمانیه به آن اشاره کرد. وی با توصیف این سند به عنوان مانیفست عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: دغدغه ما این است که این سند به کتابی در کنار سایر کتاب‌های کتابخانه تبدیل نشود و قابلیت اجرایی پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان گفت: مجری این سند، شورای فرهنگی دانشگاه است و بهروز به نژاد مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ناظر بر اجرای آن خواهد بود.

لینک خبر

منبع: خبرگزاری فارس


آموزش طب عمومی در آینده تغییر می‌کند‌ 

وزیر بهداشت در سفر به استان فارس به عنوان یکی از دو استان مجری برنامه پزشک خانواده شهری در کشور، گفت: آموزش طب عمومی در آینده تغییر می کند، به گونه ای که اساس خدمات سلامت، نظام ارجاع باشد و در تلاش هستیم زیرساخت ها برای این برنامه فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از خبرنگار وب دا ،سید حسن هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همانگونه که در بسیاری موارد پیشگام است در مورد تاسیس مراکز جامع سلامت نیز همراه با استان هایی مانند آذربایجان شرقی موفق بوده است، گفت: این مراکز باید مورد بررسی قرار گیرد و نقایص آنها برطرف شود. وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تغییرات جدی در برنامه پزشک خانواده طی 6ماه آینده، تصریح کرد: این تغییرات موجب می شود مردم با آسایش بیشتری از خدمات پزشک خانواده و مراقبان سلامت بهره مند شوند.

هاشمی افزود: همه ما می خواهیم که در زمینه های مختلف از جمله بهداشت دهان و دندان، سلامت روان و تغذیه خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم و این در راستای اهداف ما در زمینه ساماندهی خدمات در حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به پوشش جمعیت 12 هزار و 500 نفری برای هر پایگاه سلامت جامع، اظهار کرد: هر چهار پایگاه تحت پوشش یک مرکز جامع هستند که این مراکز قریب به 50 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می دهند و امیدواریم تا پایان سال جاری دولت موفق به تکمیل زیر ساخت ها در زمینه هایی مانند مراقبان سلامت و سیستم نرم افزاری شود. وزیر بهداشت اجرای برنامه پزشک خانواده با استانداردهای بین المللی را از جمله نیازهای کشور عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه باید طی پنج تا 10 سال آینده استقرار یابد، اگر چه نظرات مختلفی در مورد پزشک خانواده وجود دارد که به همه احترام می گذاریم ، اما برنامه پزشک خانواده از نمونه های موفق سایر کشورها الگو برداری شده و اشکالاتی دارد که باید مرتفع شود.

هاشمی ابراز داشت: برنامه پزشک خانواده تا بلوغ کامل، راه طولانی و سختی در پیش دارد و نیاز مبرم است که همه مردم صبور باشند و مسئولان نیز مشکلات را با تدبیر و عقلانیت رفع کنند. وزیر بهداشت این برنامه را مسیری عنوان کرد که باید طی کنیم اما عجله نکنیم و از سویی دیگر احساسی تصمیم نگیریم. وی خاطرنشان کرد: خدمات پزشک خانواده در فارس و مازندران در حال تکامل و ارتقا است

لینک خبر

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت