• تغییر مقررات بنیاد ملی نخبگان تا پایان تابستان سال 94، کاهش خدمت سربازی نخبگان، جذب هیات علمی نخبگان، حقوق ماهیانه دانشجویان برتر، تسهیلات فرصت مطالعاتی، ازدواج
  • وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر، افزایش از 80 میلیون تومان به 100 میلیون تومان
  • دفترچه راهنمای آزمون ارشد پزشکی 94
  • استخدام پزشک خانواده ( پزشک و ماما ) دانشگاه علوم پزشکی بم
  • استخدام کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی بم
  • مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی، امضای تفاهم نامه بین وزیر علوم و پروفسور سمیعی

 

تغییر مقررات بنیاد ملی نخبگان تا پایان تابستان سال 94، کاهش خدمت سربازی نخبگان، جذب هیات علمی نخبگان، حقوق ماهیانه دانشجویان برتر، تسهیلات فرصت مطالعاتی، ازدواج

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ، دانش آموختگان برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی برخوردار می شوند.

دکتر غلامعلی منتظر، معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ، صبح روز سه شنبه 23 دی ماه 93 در نشست مطبوعاتی که برگزار شد، گفت: وظیفه بنیاد ملی نخبگان و تلاش بنیاد این است که اجتماعات نخبگانی و نیاز آنها را شناسایی کرده و به سمت توانمند بودن آنها برای تاثیرگذاری در جامعه حرکت کند.  وی ادامه داد: تاکنون 60 تا 65 درصد مقررات این بنیاد تغییر کرده است و تا پایان تابستان سال 94، تمام مقررات بنیاد که نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد، تغییر خواهد کرد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در حوزه دانشجویی، یکسری از مجموعه فعالیت ها برای دانشجویان برتر با شاخص هایی که مشخص شده در نظر گرفته شده است، که اجرایی خواهد شد؛ از جمله اینکه برنامه بنیاد در رابطه با این دانشجویان این است که آنها را در حوزه های مختلف آموزشی ، پژوهشی و فناوری توانمند سازد. به عنوان مثال، اگر این دانشجویان برتر بخواهند در دوره آموزشی کسب و کار شرکت کنند، بنیاد ملی نخبگان هزینه شرکت در این دوره را پرداخت خواهد کرد.

پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان برتر

وی در ادامه، به تسهیلاتی که بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد، اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که این دانشجویان از محیط دانشگاه خارج نشوند و بتوانند در همین محیط فعالیت های تحقیقاتی داشته باشند. بر همین اساس، این دانشجویان برتر اگر زیر نظر یک استاد راهنما، دستیار آموزشی، دستیار فناوری و یا دستیار پژوهشی شوند، به آنها ماهانه هزینه پرداخت می شود، به دانشجویان کارشناسی ارشد ماهانه 500 هزار تومان و به دانشجویان دکترا ماهانه 900 هزار تومان پرداخت می شود.

تسهیلات فرصت مطالعاتی

منتظر در ادامه افزود: اگر دانشجویان برتر دکتری بخواهند در فرصت های مطالعاتی خارج و یا داخل کشور شرکت کنند، هزینه یک سال آنها پرداخت می شود و اگر این افراد متاهل باشند، وجه بیشتری به آنها پرداخت می شود. معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: اگر این دانشجویان بخواهند از فرصت مطالعاتی خارج کشور در دانشگاه های برتر استفاده کنند، از بورسیه بنیاد برای خود آنها و یک راتبه یکساله برای همسر آنها در نظر گرفته می شود. همچنین اگر این دانشجویان بخواهند در کنفرانس های داخلی و یا خارجی نیز شرکت کنند ما به آنها کمک خواهیم کرد.

تسهیلات ازدواج

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان به کمک های معیشتی و فرهنگی ویژه این دانشجویان اشاره کرد و گفت: ما این دانشجویان را به ازدواج تشویق می کنیم، وام ودیعه مسکن و هدیه ازدواج نیز به آنها پرداخت می کنیم.

نظام وظیفه نصف می شود

وی با اشاره به تسهیلاتی که به دانش آموختگان برتر تعلق می گیرد، گفت: این دانشجویان از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی برخوردار می شوند، به این شکل که مدت خدمت این افراد نصف خدمت افراد مشابه است. به عنوان مثال، اگر سال آینده خدمت نظام وظیفه 24 ماه باشد، برای دانش آموختگان برتر 12 ماه است، به شرط اینکه این دانش آموختگان طی این یکسال در یک پروژه فناوری و تحقیقاتی شرکت کنند.

وی در ادامه به تسهیلات اشتغال دانش آموختگان برتر اشاره کرد و گفت: اگر این دانش آموختگان در یک نهاد صنعتی و یک نهاد فناورانه یا دانش بنیان اشتغال داشته باشند، سه سال بخش عمده حقوق و بیمه این افراد توسط بنیاد پرداخت می شود، سال اول 80 درصد، سال دوم 60 درصد و سال سوم 40 درصد به این دانش آموختگان برتر تعلق می گیرد و اگر این دانش آموختگان برتر در استان محل سکونت خود به اشتغال مورد نظر دست یابیم ضریب کمک به این ها بیشتر می شود؛ به عنوان مثال 80 درصد، 90 درصد می شود.

تسهیلات برای جذب شدن در هیات علمی

منتظر در ادامه به اشتغال دانش آموختگان برتر در محیط های علمی اشاره کرد و گفت: برای این افراد یک بسته حمایتی در نظر گرفته ایم؛ اگر دانش آموخته برتری بخواهد عضو هیات علمی دانشگاه شود، فرآیندی که برای تایید صلاحیت طی می کند تنها دو ماه است و دانشگاه ها موظف هستند طی دو ماه صلاحیت وی را اعلام کنند.

منتظر ادامه داد: وقتی که این دانش آموخته برتر به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه می شود، با خود یک راتبه پژوهشی وارد دانشگاه می کند و همچنین وارد گروهی که می شوند یک راتبه تجهیزاتی وارد آن گروه می کند و اگر فرد بتواند یک شرکت دانش بنیان ایجاد کند، تسهیلات بیشتری نیز می گیرد.

لینک خبر

منبع: خبرگزاری مهر


وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر، افزایش از 80 میلیون تومان به 100 میلیون تومان

دکتر یدالله اردوخانی گفت: تسهیل وام خرید و ساخت مسکن بنیاد ملی نخبگان ، در سال جاری به یک میلیارد ریال افزایش یافته و تاکنون حدود 600 نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

در بخشی از این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: وام خرید و ساخت مسکن در سال گذشته 800 میلیون ریال بود که که در سال جاری به یک میلیارد ریال افزایش یافت و تاکنون حدود 600 نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل  معرفی شده اند.

دکتر اردوخانی در ادامه با تاکید بر اینکه توقع داریم بانک های عامل روند پرداخت این تسهیلات را تسریع کنند، گفت: سود بازپرداخت این وام پیش از این 15 درصد بود که طبق قوانین جدید بانکی به 22 درصد رسیده است، اما برای افرادی که بنیاد آنان را معرفی می کند، خود بنیاد 7 درصد آن را تقبل کرده است و به همین دلیل نرخ کارمزد این وام همان 15 در صد تلقی می گردد.

وی  همچنین در خصوص وام ودیعه مسکن گفت: این تسهیل برای افرادی که در داخل تهران هستند 250 میلیون ریال و در شهرستان ها 150 میلیون ریال است که با شرایط قرض الحسنه و بدون سود بانکی به افراد پرداخت می شود. در این خصوص تاکنون حدود 25میلیارد ریال از طریق صندوق های رفاه وزارتین علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده است که البته این مبالغ از اعتبارات بنیاد ملی نخبگان است.

وی در ادامه به تسهیل بیمه تکمیلی مستعدان برتر و بیمه تکمیلی اساتید برجسته اشاره کرد و گفت: این امکان برای اولین بار در سال جاری مهیا شد و توسط فراخوان به اجرا درآمد. بیمه تکمیلی اساتید برجسته  نیز شامل بیمه برندگان جایزه علامه طباطبایی و شهید آوینی است که بصورت کامل برندگان دو جایزه را پوشش می دهد.

معان توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در ادامه، اعزام نخبگان و مستعدان برتر به حج عمره را از دیگر حمایت های بنیاد از برندگان جایزه علامه، جایزه شهید آوینی و مستعدان برتر دانست و گفت: حج عمره جایزه معنوی به برندگان جایزه علامه و شهید آوینی و افراد تحت حمایت بنیاد است که همه ساله در قالب چندین کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: «پشتیبانی از مسابقات ملی و بین المللی»، «اعطای گرنت استادیاران جوان به میزان 200 میلیون ریال»، «اعطای جایزه های تحصیلی» و طرح «شهید تهرانی مقدم» از دیگر برنامه ها و تسهیلات بنیاد است که در دست اجراست.

وی در پایان گفت: حدود 80 در صد اعتبارات بنیاد در جهت برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات تعریف شده و حدود 20 درصد آن جهت هزینه های پرسنلی در راستای اجرایی شدن طرح ها صرف می شود.

لینک خبر

منبع: بنیاد ملی نخبگان


دفترچه راهنمای آزمون ارشد پزشکی 94

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 94، از تاریخ اول بهمن ماه 93 آغاز می شود و تا 11 بهمن ماه 93 ادامه دارد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94، از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترسی است.

داوطلبان ضمن مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی می توانند نسبت به دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام ، انجام ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ، در آزمون کارشناسی ارشد سال 94، تغییرات عمده ای به نفع داوطلبان ایجاد شده است و تاکید شده است داوطلبان قبل از هر گونه تصمیم ، مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام را به طور دقیق مطالعه و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته امتحانی خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای آزمون ارشد پزشکی 94

آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 94 / مهمترین تغییرات / امکان شرکت در 2 رشته

اطلاعیه شماره 1 در خصوص آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ( سال تحصیلی 94-95 ) فرمت pdf 

اطلاعیه شماره 2 منابع آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ( سال تحصیلی 94-95 ) فرمت pdf

لینک خبر

منبع: مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


استخدام پزشک خانواده ( پزشک و ماما ) دانشگاه علوم پزشکی بم

دانشگاه علوم پزشکی بم ، به منظور تکمیل نیروی پزشک و مامای طرح پزشک خانواده در مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش خود ، طبق جدول ذیل دعوت به همکاری می نماید.

در صورت تمایل ، با شماره تلفن  2512664 – 0344  تماس حاصل نمایید.

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بم


استخدام کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی بم

دانشگاه علوم پزشکی بم، به منظور عقد قرارداد با کارشناس مامایی دارای گواهی 60 ساعته زایمان فیزیولوژیک، از متقاضیان واجد شرایط دعوت به همکاری می نماید.

جهت اطلاع بیشتر، با شماره  44340703 – 034 (واحد سلامت خانواده معاونت بهداشتی) تماس حاصل نمایید.

لینک خبر

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بم


مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی، امضای تفاهم نامه بین وزیر علوم و پروفسور سمیعی

تفاهم نامه ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی پروفسور سمیعی در سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران توسط دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و پرفسور مجید سمیعی رئیس موسسه علوم اعصاب هانوفر آلمان به امضا رسید.

بستر سازی برای همکاری بین متخصصان ایرانی و خارجی از جمله آلمان و تقویت و توسعه همکاری ها با هدف دسترسی و بکارگیری دانش فنی و روز آمد در اجرای طرح های فناوری ، پژوهشی ، مطالعاتی ، توسعه ای و کاربردی و تربیت محققان صاحبنظر در عرصه بین المللی در حوزه علوم پزشکی و زیستی ، از اهداف این تفاهم نامه است که با تلفیق علوم مهندسی ، طبیعی ، ریاضی و فناوری اطلاعات محقق خواهد شد.در این تفاهم نامه تاکید شده است: فعالیتهای این مرکز باید به گونه ای برنامه ریزی و جهت گیری شود که در 10 سال پس از تاسیس جزء مرکز تحقیقاتی بین المللی صاحب نام در عرصه فناوری های زیست پزشکی باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی، در کاربردی شدن علوم پایه، ابداع  روش های نو و تولید تجهیزات پزشکی موثر خواهد بود.

دکتر محمد فرهادی  در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی پروفسور مجید سمعیعی در ایران گفت: مراکز مختلف پژوهشی وابسته وزارت علوم نظیر سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران، پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی در همکاری با مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی پروفسور مجید سمیعی در کاربردی شدن علوم و ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه نقش مهمی خواهند کرد.

دکتر فرهادی گفت: گسترش روز افزون پیوند و تعویض اندام های مختلف بدن، استفاده از روش های نوین سلولی مولکولی، اصلاح ژن ها  و مهندسی بافت نشان می دهد در کنار پزشکی سنتی، روز به روز سهم پزشکی مدرن در حوزه سلامت بیشتر می شود.وی ابراز امیدواری کرد: ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی پروفسور سمیعی بتواند نقش مهمی در همکاری بین علوم مختلف، توسعه رشته های میان رشته ای، کاربردی شدن دانش و تربیت متخصصان تراز اول در سطح جهانی ایفا کند.

لینک 1 خبر

لینک 2 خبر

منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری